علاقه فیس‌بوک به درک و جذب کاربران جوان‌ بسیار فراتر از سایر اپلیکیشن‌ها است. گزارش‌ها حاکی از آن است که فیس‌بوک در جهت افزایش کاربران خود، کودکان زیر چهار سال را نیز موردهدف قرار داده است.

تحقیقات این شرکت در زمینه کودکان در درجه اول با عنایت به موفقیت برنامه‌هایی مانند تیک‌تاک و اسنپ‌چت در جذب کاربران جوان‌تر انجام می‌شود. یکی از مدیران فیس‌بوک گفته است که در همه‌جا تبلت‌ها و تلفن‌های همراه در دست کودکان است و آنها از ۶سالگی به اینترنت متصل می‌شوند. ما نمی‌توانیم این موضوع را درک نکنیم و آنها را نادیده بگیریم.یکی دیگر از نگرانی‌هایی که وجود دارد تعداد نوجوانانی است که روزانه از فیس‌بوک استفاده می‌کنند که در دو سال گذشته ۱۹‌درصد کاهش یافته است و بر اساس اسنادی که وجود دارد، می‌تواند ۴۵‌درصد تا سال ۲۰۲۳ کاهش یابد. با این وجود «تصور یک فیس‌بوک طراحی‌شده برای جوانان» منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد.

محققان فیس‌بوک همچنین سعی کرده‌اند با تجزیه و تحلیل کودکان و نوجوانان به پنج گروه سنی، درک جامع‌تری از دوران کودکی و نوجوانی ارائه دهند. این گروه‌ها شامل نوجوانان ۱۶ ساله تا بلوغ، نوجوانان ۱۳ تا ۱۵ ساله، نوجوانان ۱۰ تا ۱۲ ساله، کودکان پنج تا ۹ ساله و موردی عجیبی که در این گزارش ذکر شده است، کودکان خردسال صفر تا چهار سال است.آدام موسری، سرپرست اینستاگرام در بیانیه‌ای که در گزارش یک روزنامه آمده است، در ارتباط با استفاده کودکان از فضای‌مجازی گفت: «این موضوع جدیدی نیست و بر هیچ‌کس پوشیده نیست که شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی سعی می‌کنند نحوه استفاده  جوانان و نوجوانان از فناوری را درک کنند.

فیس‌بوک در یک پست وبلاگی که اواخر سه‌شنبه منتشر شد به گزارش وال‌استریت‌ژورنال پاسخ داد. به‌طور خاص، این شرکت اظهار می‌کند که گروه‌های سنی این شرکت بر اساس «کد طراحی مناسب سن» طبقه بندی شده‌اند.آثار احتمالی محصولات فیس‌بوک بر کاربران جوان اکنون در حال آشکار شدن است. گزارش‌های قبلی در مورد تحقیقات فیس‌بوک نشان می‌دهد که اینستاگرام می‌تواند تاثیرات منفی بر تصویری که نوجوانان از فرم بدن و‌ اندام خود دارند، بگذارد.

نگرانی در مورد اینکه چگونه این برنامه می‌تواند به‌طور بالقوه به کودکان آسیب برساند به‌اندازه‌ای بزرگ است که کنگره درگیر آن شده است و نمایندگان فیس‌بوک قرار است در جلسه‌ای در کنگره شهادت دهند.