شرکت نیمه هادی آمریکایی اینتل، قصد دارد با معرفی محصول جدیدی به نام Pohoiki، نیمه‌هادی‌هایی را تولید کند که عملکرد مغز انسان را تقلید می‌کند. این شرکت از تراشه جدیدی به نام Weihai ۲ رونمایی کرد که نشان‌دهنده نسل دوم پردازنده‌های الکترونیکی است و لوازم الکترونیکی سنتی را با طراحی مغز انسان ترکیب می‌کند تا بتواند پیشرفت‌های جدیدی را در صنعت کامپیوتر رقم بزند.

این تراشه‌های عصبی، شکل داده‌هایی شبیه به عملکرد مغز انسان را پردازش کرده و بر چالش‌های نسل اول تراشه‌های هوش مصنوعی غلبه می‌کنند. با این محصول، اینتل در حال گسترش هوش مصنوعی در زمینه‌هایی است که شبیه به شناخت انسان از جمله تفسیر و سازگاری مستقل عمل می‌کند.

وب‌سایت Cnet. com که در زمینه فناوری تخصص دارد، اشاره کرد که تراشه Loihi ۲ نمونه‌ای از فناوری معروف به «محاسبات عصبی»  است که تقریبا ۱۰ برابر سریع‌تر از تراشه Loihi است.

افزایش سرعت تراشه جدید در نتیجه هشت برابر شدن تعداد سلول‌های موسوم به «نورون‌های دیجیتال»  است که شبیه سلول‌های مغز انسان است. این تراشه‌ها همچنین می‌توانند کد برنامه‌نویسی را بهتر پردازش کنند تا به محققان در انجام کار‌های محاسباتی بیشتر کمک کنند. این محصول جدید با استفاده از فرآیند نوین تولیدی اینتل معروف به Intel ۴ تولید شده است و این شرکت آمریکایی قصد دارد از آن در تولید تراشه‌های خود در سال ۲۰۲۳ استفاده کند. فرآیند تولید اینتل ۴ می‌تواند تراکم وسایل الکترونیکی را در هر تراشه افزایش دهد. این ویژگی مهم به این شرکت در قرار دادن یک میلیون نورون دیجیتالی در تراشه‌ای بیش از ۳۰ میلی متر مربع کمک می‌کند.