به گفته شرکت سازنده، این سلاح از قابلیت زوم‌اپتیکال ۳۰‌برابری، دوربین حرارتی برای ردیابی اهداف در تاریکی و برد موثر ۱۲۰۰ متری بهره می‌‌برد. هنوز مشخص نیست که آیا این دو شرکت در حال فروش این تفنگ هستند یا خیر؛ اما اگر این‌چنین هم نباشد، قطعا به‌زودی شاهد فروش این اسلحه جدید و خاص برای تعبیه روی روبات‌‌های چهارپا خواهیم بود.

این دستاورد اخیرا و برای اولین‌بار در خلال کنفرانس سالانه انجمن ارتش ایالات‌متحده در سال‌۲۰۲۱ معرفی شد. هنوز جزئیات دقیقی درباره همکاری میان GhostRobotics و SwordInternational  منتشر نشده، اما روبات چهارپای شرکت Ghost پیشتر در اختیار ارتش آمریکا قرار داده شده تا عملکرد آن مورد تست و ارزیابی قرار گیرد.

روبات‌‌های چهارپا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای حوزه روباتیک طی سال‌های اخیر شناخته می‌شوند. روبات‌‌‌هایی کوچک و البته چابک که قادر به عبور و حرکت از مسیر‌هایی هستند که روبات‌‌ها یا ماشین‌‌های چرخ‌‌دار قادر به عبور از آنها نیستند. اگرچه از سگ‌‌های روباتیک، بیشتر در ماموریت‌‌های شناسایی استفاده می‌شود اما تولیدکنندگان طی سال‌های اخیر، سعی کرده‌‌اند تا قابلیت‌‌های جدید و پیشرفته‌‌تری را به محصولات خود اضافه کرده و سگ‌‌‌هایی روباتیکی با کارآیی بالا را در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

از جمله ویژگی‌‌ها و کارآیی‌‌های جدید این سگ‌‌ها می‌توان به نقشه‌برداری از راه‌دور، خنثی‌کردن بمب‌‌ها، شناسایی مواد شیمیایی، بیولوژیکی و هسته‌‌ای و همچنین ارائه سیگنال‌‌های موبایلی اشاره کرد. اخیرا نیز می‌توان با قرار دادن سلاح روی آن، از آن به‌عنوان یک اسلحه متحرک بهره برد.

در این بین، بوستون داینامیکس که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سگ‌‌های روباتیک پیشرفته محسوب می‌شود و سگ روباتیک‌اسپات نیز متعلق به این شرکت است، سیاست‌های سختگیرانه‌‌ای را در قبال تعبیه هرگونه سلاح روی این روبات‌‌های چهارپا دارد، اما به‌نظر می‌رسد که دیگر تولیدکنندگان با این مساله مشکلی ندارند. چند وقتی است که محققان نسبت به رشد پدیده‌‌ای به‌نام «روبات‌‌های قاتل» هشدار می‌دهند و طبق سیاست‌ها و قوانین آمریکا نیز توسعه و تولید این‌گونه روبات‌‌ها هیچ منعی ندارد، اما برخی از گروه‌ها نیز به دنبال پایان‌دادن به این تلاش‌‌ها هستند که بعید به‌نظر می‌رسد بتوانند سد راه شرکت‌ها برای ساخت چنین روبات‌‌هایی شوند.