محمدرضا میرتاج‌الدینی گفت: هدف از تشکیل کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات در فراکسیون راهبردی مجلس، حمایت از توسعه شبکه ملی اطلاعات، توسعه شبکه ثابت و همراه و حمایت از کسب‌وکارهای دیجیتال و توسعه و حمایت از تولیدات مخابراتی داخلی و شبکه است.

وی درباره اولویت‌ها و اهداف فراکسیون راهبردی مجلس گفت: در این فراکسیون می‌‌خواهیم مساله‌‌محور بوده و با برنامه‌‌ریزی چهارساله نگاهی راهبردی به امور داشته باشیم؛ همچنین اولویت‌‌های جامعه را با نظر اعضا تعیین می‌کنیم تا مسائل اصلی را به‌‌طور ویژه در دوره‌‌ای چهارساله پیش ببریم.

میرتاج‌الدینی افزود: احیای نگاه کلان و تفکر راهبردی در مجلس، تدوین برنامه راهبردی مجلس یازدهم با اولویت‌بندی مسائل و مشکلات جامعه، هم‌اندیشی و تضارب آراء در مسائل مهم و اساسی کشور و اقدام به‌موقع نسبت به طرح‌‌های مهم و سازنده و دوری از روزمرگی غیرمفید در مجلس از دیگر اهداف این فراکسیون است.

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت که سهیل یحیی‌زاده  از اعضای کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به‌عنوان مدیر کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات این فراکسیون منصوب شد. قرار است در این فراکسیون فضای تعاملی بین فعالان بخش و مجلس توسط یحیی‌زاده  توسعه پیدا کند.