برخی مواد آیین‌نامه کمیسیون مشترک برای طرح فضای‌مجازی تصویب شد

اعضای کمیسیون مشترک در این جلسه ماده یک طرح را تصویب کردند که بر اساس آن کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای‌مجازی، مطابق قانون آئین‌‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و این آئین‌نامه اداره شود.

همچنین در ماده ۲ که به تصویب اعضا رسید مقرر شد جلسات عادی کمیسیون در هفته‌‌هایی که مجلس جلسه علنی دارد با درخواست کتبی یک‌سوم اعضای کمیسیون (حداقل ۸ نفر) در زمان و محل مشخص شده و مطابق دستورکاری که پیشتر از سوی هیات‌رئیسه کمیسیون اعلام می‌شود، تشکیل شود.

در تبصره نخست ماده‌۲ نیز مصوب شد که هیات‌رئیسه کمیسیون زمان بر‌گزاری جلسات کمیسیون را به نحوی تنظیم کند تا سبب تداخل با ساعت تشکیل جلسات سایر کمیسیون‌ها نشود. البته ضرورت آن را نیز رئیس با تصویب اکثریت اعضای کمیسیون تشخیص خواهد داد.

در تبصره دوم ماده ۲ نیز تاکید شد که در صورت تشخیص ضرورت تشکیل جلسات کمیسیون در زمان ساعات جلسات صحن مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون می‌تواند با اخذ نظر موافق رئیس مجلس شورای اسلامی جلسات را تشکیل دهد.

در بررسی ماده ۳ آئین‌‌نامه داخلی نیز مصوب شد جلسات کمیسیون با حضور حداقل دو‌سوم اعضا رسمیت یابد و با اعلام رئیس جلسه و تلاوت آیاتی از قرآن‌کریم آغاز ‌شود. همچنین مصوب شد تصویب در تمامی رای‌گیری‌ها به‌جز انتخاب اعضای هیات‌رئیسه، با اکثریت دو سوم مجموع اعضای کمیسیون انجام شود و تغییرات آئین‌‌نامه داخلی با رای دو سوم اعضای حاضر خواهد بود.