برتری پردازنده جدید اینتل برابر پردازنده M1 مکس اپل

این پردازنده نسل دوازدهمی ‌‌اینتل تحت‌عنوان Core i۹-۱۲۹۰۰H  شناخته می‌شود و از ۱۴هسته، ۲۰ رشته (Thread) بهره می‌‌برد. به گفته اینتل، این طراحی باعث می‌شود تا پردازنده مذکور، تا دو برابر قدرت بیشتری را در اجرای بازی نسبت به پردازنده نسل یازدهم  Corei۹۱۱۹۸۰H  تایگر‌لیک ارائه دهد. اخیرا و به لطف اطلاعاتی که وب‌سایت Wccftech  منتشر شده، Core i۹-۱۲۹۰۰H  در بنچمارک گیک‌‌بنچ مورد بررسی قرار گفت که نتیجه آن، ثبت امتیاز ۱۸۵۱ در بخش تک هسته‌‌ای و ۱۳‌هزار و ۲۵۶ در بخش چند هسته‌‌ای بود. این در حالی است که جدیدترین پردازنده اپل یعنی M۱ مکس توانست امتیاز ۱۷۷۰ را در بخش تک هسته‌‌ای و ۱۲ هزار و ۶۰۰ را در بخش چند هسته‌‌ای ثبت کند.

همچنین پردازنده Corei۹-۱۲۹۰۰H اینتل در مقایسه با پردازنده پرچمدار سری تایگر لیک (Tiger Lake)، ۵/ ۱۴‌درصد عملکرد بهتر را در تست تک هسته‌‌ای ارائه داد.

گفتنی است این تست روی سیستم مجهز به ویندوز۱۱ صورت گرفت و در نتیجه، پردازنده Alder Lake  اینتل توانست به‌طور کامل از حمایت نرم‌‌افزاری این پلت‌فرم بهره‌‌مند شود.

نتایج این تست‌‌ها می‌تواند مهر تاییدی بر گفته‌های مدیرعامل اینتل باشد که پیشتر مدعی شد اینتل می‌تواند شانس‌‌های ازدست‌رفته خود در گذشته را بار دیگر احیا کند. دستیابی به این هدف جز از طریق عرضه پردازنده‌های قدرتمند و قابل‌رقابت با نمونه‌های موجود در بازار محقق نخواهد شد. با این اوصاف، به‌نظر می‌رسد که سری جدید پردازنده‌های AlderLake می‌توانند در این زمینه بسیار گره‌‌گشا باشند.