به گفته فیس‌بوک، علاوه‌بر صاحبان کسب‌‌وکارها که می‌توانند از استیکرهای حاوی لینک، کاربران را به صفحه محصولات‌‌شان هدایت کنند، دیگر فعالان این شبکه اجتماعی نیز می‌توانند از این امکان برای ارتباط‌دادن کاربران به لینک‌‌های بیرونی بهره‌‌مند شوند.

به گفته این شبکه اجتماعی، از این پس تمام ‌‌کاربران اینستاگرام می‌توانند از استیکرهای حاوی لینک برای ارتباط با دنبال‌‌کنندگان خود استفاده کنند و در صورت مشاهده هرگونه رفتارهای خارج از سیاست‌های این پلت‌فرم همانند انتشار اطلاعات نادرست و کلمات توهین‌‌آمیز، دسترسی آنها به این قابلیت مسدود خواهد شد.

و اما برای اضافه‌کردن یک لینک و استفاده از این قابلیت، کاربران باید بعد از انتخاب یک استوری، وارد بخش استیکر از نوار بالایی صفحه شوند و گزینه Link استیکر انتخاب و URL مدنظر خود را وارد کنند. در اینجا، استیکری شبیه به دیگر استیکرها اما با کابردی متفاوت به صفحه استوری اضافه می‌شود که دنبال‌‌کنندگان با تپ‌کردن روی آن، به صفحه مربوطه هدایت خواهند شد.

 اینستاگرام در‌ماه ژوئن و زمان معرفی این قابلیت اعلام کرد که استیکرهای حاوی لینک صرفا برای استفاده در استوری‌‌ها طراحی شده و در حال‌حاضر، هیچ تصمیمی‌‌ برای اضافه‌کردن آن به فید اصلی اینستاگرام یا دیگر بخش‌های این شبکه اجتماعی ندارد. قابلیت استیکرهای حاوی لینک، جایگزین ویژگی «بالا‌کشیدن صفحه» یا همان Swipe Up شده که پیشتر توسط کاربران اینستاگرام به‌منظور هدایت دنبال‌‌کنندکان به صفحات مورد‌نظر استفاده می‌شد. این قابلیت در ‌ماه آگوست امسال از اینستاگرام حذف شد و جای خود را به استیکرهای حاوی لینک داد.