آمازون همچنین دوشنبه گذشته از کمیسیون ارتباطات فدرال خواست با پرتاب و فعالیت دو نمونه اولیه این ماهواره‌ها تا پایان سال‌۲۰۲۲ موافقت کند. این شرکت در درخواست خود نوشت: این ماهواره‌ها به خانه‌ها، بیمارستان‌ها، شرکت‌ها، سازمان‌های دولتی و سازمان‌های دیگر در سراسر جهان شامل مناطق جغرافیایی که همچنان فاقد اینترنت پرسرعت پایدار هستند، خدمات‌رسانی خواهد کرد.  آمازون همچنین خاطرنشان کرد اگرچه اتصال‌پذیری بر مبنای جهانی بهبود پیدا کرده اما تنها ۵۱‌درصد از جمعیت جهان و ۴۴‌درصد از جمعیت کشورهای در حال توسعه آنلاین هستند. کمیسیون ارتباطات فدرال در سال‌۲۰۲۰ برنامه پروژه کویپر برای پرتاب ماهواره‌ها در مدار نزدیک زمین را تایید کرد که با شبکه استارلینک ساخته‌شده توسط شرکت اسپیس‌ایکس ایلان ماسک رقابت می‌‌کند.

آمازون اخیرا با ایلان ماسک اختلاف پیدا کرده و این میلیاردر را به نادیده‌گرفتن مجموعه‌ای از قوانین دولتی مصوب متهم کرده است. جف بزوس و ماسک در حوزه پرواز فضایی خصوصی رقیب هستند. شرکت بلواوریجین متعلق به بزوس به تصمیم ناسا برای عقد قرارداد ۹/ ۲میلیارد دلاری با شرکت اسپیس‌ایکس برای ساخت فضاپیمای اعزام فضانوردان به‌ماه اعتراض کرد اما یک قاضی اعتراض مذکور را رد کرد.

شرکت اسپیس‌ایکس تاکنون بیش از ۱۷۰۰ ماهواره را به‌کار گرفته است. بر اساس گزارش رویترز، کمیسیون ارتباطات فدرال هفته گذشته با درخواست بوئینگ برای پرتاب و فعالیت ۱۴۷ماهواره به‌منظور فراهم‌کردن دسترسی به اینترنت پرسرعت موافقت کرد. بوئینگ در سال۲۰۱۷ برای نخستین‌بار درخواست برای به‌کارگیری ماهواره‌‌هایی که در مدار نزدیک زمین قرار می‌گیرند را مطرح کرد.