به گزاش «ایسنا» محمدعلی اسفنانی افزود: رسیدگی به این پرونده قدری طولانی شد چرا‌که باید استعلام‌هایی انجام می‌شد و کار کارشناسی صورت می‌گرفت تا نحوه محاسبه اضافه‌دریافتی که از مردم در بسته‌های ارائه‌شده طولانی‌مدت و کوتاه‌مدت صورت‌گرفته بود، مشخص شود که کاری فوق‌العاده فنی بود و باید مراجع خاصی میزان تخلف را به ما اعلام می‌کردند.

وی گفت: در هر حال این پرونده در شعب بدوی ما رسیدگی و منجر به صدور حکم شد و در شعبه تجدیدنظر هم این حکم قطعیت پیدا کرد و قابلیت اجرا دارد.

اسفنانی افزود: بر همین اساس اپراتور همراه اول به پرداخت جریمه‌‌ای معادل ۷ هزار و ۶۰۳ میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و مهر تخلف نوبت اول و اپراتور ایرانسل هم به پرداخت پنج هزار و ۴۰۷ میلیارد ریال جزای نقدی و مهر تخلف نوبت اول محکوم شدند. وی گفت: با توجه به اینکه مردم نیز از این قضیه متضرر شدند امکان پرداخت خسارت به مردم هم باید فراهم شود.

اسفنانی افزود: این رای در اداره کل تعزیرات حکومتی تهران قطعی است و البته در دیوان عدالت اداری اگر طرح دعوی کنند، قابلیت تجدید نظر دارد و اگر در دیوان عدالت دستور توقف صادر نشود این حکم از همین امروز قابلیت اجرا خواهد داشت.