اینتل استارت‌آپی را در حوزه کلاد گیمینگ خرید

طولی نکشید که سخنگوی اینتل نیز با ارسال ‌ایمیلی به وب‌سایت VentureBeat، بر درستی این موضوع صحه گذاشت. در ‌ایمیل اینتل آمده است: ما استارت‌آپ RemoteMyApp را به دلیل تیم حرفه‌‌‌‌ای و پیشرو آن که از طراحان و مهندسان سرویس‌‌‌‌های کلاد تشکیل شده، خریداری کردیم و از ورود این استارت‌آپ به خانواده اینتل بسیار خوشحالیم. اینتل همچنین اعلام کرد که ارائه خدمات به مشتریان فعلی RemoteMyApp همانند گذشته ادامه خواهد داشت. این استارت‌آپ توسط رادوسلاو زاوارتکو و رافال کروچمال در سال۲۰۱۴ راه‌‌‌‌اندازی شد و تا قبل از پیوستن به اینتل، ارزش آن بالغ بر ۷/ ۴میلیون دلار برآورد می‌شد. این مجموعه با شرکت‌های مختلف در زمینه ارائه تجربه استریم بازی به مشتریانشان همکاری دارد. همچنین پلت‌فرم این استارت‌آپ، زیرساخت‌های بک‌‌‌‌اند را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد تا بتوانند اپلیکیشن‌‌‌‌ها و رابط‌‌‌‌‌هایی را طراحی کنند و یا از خدمات مرتبطی که توسط مهندسان این مجموعه ارائه می‌شود، استفاده کنند. از زاویه کاربر، RemoteMyApp  سرویس کلاد گیمینگ اشتراکی Vortex. gg را روی آی‌‌‌‌بی‌‌‌‌ام کلاد عرضه می‌کند که امکان اجرای بازی‌‌هایی همچون فورت‌‌‌‌نایت، Grand Theft Auto V و League of Legends را در ازای پرداخت ۹۹/ ۹دلار در‌ماه فراهم می‌‌‌‌کند.

اپلیکیشن Vortex. gg که به گفته این استارت‌آپ بیش از ۱۰‌میلیون بار نصب‌شده، به کاربر اجازه می‌دهد تا بازی‌ها را به لایبرری‌‌‌‌های استریم، اپیک‌گیمز و استیم ‌لینک کند و از راه دور به آنها دسترسی داشته باشد. هستبک پیشتر در مصاحبه‌‌‌‌ای عنوان کرده بود که گیمرها برای استفاده از فناوری این شرکت، تنها کاری که باید انجام دهند، دانلود یکی از اپلیکیشن‌‌‌‌های اختصاصی این استارت‌آپ و انتخاب یک طرح اشتراک است. سپس بازی‌ها از طریق شبکه‌‌‌‌ای از سرورهای قدرتمند این شرکت یا Vortex. gg  روی دستگاه مدنظر کاربر، استریم خواهند شد. بر اساس گزارش‌‌‌‌های منتشرشده، حوزه کلاد گمینگ یا همان اجرای بازی در فضای ابری در سال‌۲۰۱۹، بالغ بر ۱۵۸‌میلیون دلار آورده داشته که این عدد در سال‌۲۰۲۴ به چیزی حدود ۱/ ۳میلیارد دلار خواهد رسید. طبق بررسی که در سال‌۲۰۱۹ صورت گرفت، کاربران آشنایی چندانی با کلاد‌گیمینگ ندارند و تنها ۹‌درصد از گیمرها عنوان کردند که به‌طور کامل با این حوزه آشنا هستند، با این حال گزارش Niko Partners نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۲۵، نزدیک به ۵۰۰ میلیون گیمر فعال در زمینه کلاد‌گیمینگ خواهیم داشت.  شواهد نشان می‌دهد که این عرصه به‌سرعت در حال رشد و محبوبیت نزد کاربران است و به همین جهت، شرکت‌ها برای تصاحب سهم بیشتر از این بازار نوظهور، به‌دنبال تقویت و تثبیت خود در این حوزه هستند.