انتصاب روزنورسل می‌تواند خبری خوب و نویدبخش آینده‌‌‌‌‍‌ای روشن برای این حوزه باشد، چرا‌که دیگر دوران بدون رئیس بودن این کمیسیون به پایان رسیده است، با این حال این سازمان اکنون با دو کمیسیونر دموکرات و دو کمیسیونر جمهوری‌خواه وارد بن‌‌‌‌بست شده است. البته سنا هنوز جیجی سون، نامزد کمیسیونر دموکرات را تایید نکرده که در صورت تایید وی، دموکرات‌‌‌‌ها به برتری سه به دو دست خواهند یافت. به هر جهت، روزنورسل به‌عنوان رئیس جدید و رسمی FCC می‌تواند این نهاد را با توجه به مواضع کاخ‌سفید رهبری کند. جو بایدن رئیس‌‌‌‌جمهوری آمریکا چندی پیش نسبت به نفوذ و قدرت برخی شرکت‌ها در اعمال قیمت‌های بالا برای برخی سرویس‌‌‌‌ها و خدمات خود به‌ویژه موارد تحت‌نظر FCC انتقاد کرده بود. وی در‌ماه ژانویه با صدور یک فرمان اجرایی اعلام کرد که آمریکایی‌‌‌‌ها «هزینه زیادی را برای پهن‌‌‌‌باند، تلویزیون کابلی و دیگر سرویس‌‌‌‌های ارتباطی پرداخت می‌کنند.‌» روزنورسل قبل از انتخاب به‌عنوان رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال، از سال ۲۰۱۲ در کسوت کمیسیونر این سازمان ایفای نقش داشت و قویا از دیدگاه‌‌‌‌های دموکرات‌‌‌‌ها حمایت می‌کرد. سناتور ماریا کانتول درباره این انتصاب جدید در FCC می‌گوید: رئیس‌‌‌‌جمهور بایدن، فردی باتجربه را انتخاب کرد که در این برهه از زمان که با بحران رهبری در FCC مواجهیم، دانش و تخصص کافی نسبت به امور این سازمان دارد. کانتول ضمن اشاره به تصمیم اخیر کنگره در اختصاص میلیاردها دلار برای ارتقای شبکه پهن‌‌‌‌باند کشور، بر نقش کمیسیون ارتباطات فدرال در مصرف درست این بودجه تاکید کرد. بسته کمکی بایدن برای مقابله با ویروس‌کرونا، بخشی از این بودجه برای توسعه پهن‌‌‌‌باند را تامین کرد و لایحه توسعه زیرساخت نیز که با حمایت هر دو حزب همراه بوده، بودجه ۶۵ میلیارد دلاری را برای این حوزه به‌دنبال داشته است.

بر اساس آخرین اطلاعات، بخشی از این بودجه به‌صورت کمک‌‌‌‌های بلاعوض در اختیار ایالت‌‌‌‌ها و شهرهای آمریکا قرار خواهد گرفت تا بتوانند قرارداد‌‌هایی را با شرکت‌های فعال در این حوزه همانند کام‌‌‌‌کست و ای‌‌‌‌تی‌‌‌‌اندتی منعقد کنند. با توجه به این شرایط، کمیسیون ارتباطات فدرال نیازمند رهبری است که بتواند این امور را مدیریت کرده و پول‌‌‌‌ها در مسیر درست آن خرج شود و اینترنت پهن‌‌‌‌باند به مناطق روستایی و دورافتاده با قیمت مناسب برسد.

از آنجا که سرویس‌‌‌‌های صنعت فناوری اغلب از طریق شبکه‌‌‌‌های پهن‌‌‌‌باند عرضه می‌‌‌‌شوند، سریع، قابل‌اعتماد و در دسترس‌بودن این شبکه‌‌‌‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است. همچنین برای صنعت فناوری بسیار مهم است که شرکت‌های ارائه‌‌‌‌دهنده این خدمات، سرویس‌‌‌‌های خود را به‌طور منصفانه در اختیار مشتریان خود قرار دهند. روزنورسل نیز اخیرا از تمایل خود برای بازگرداندن قوانین منصفانه و ارائه خدمات به شیوه‌‌‌‌ای عادلانه که در زمان ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ و رهبری آجیب‌پای بر FCC لغو شده بود، خبر داد. به موجب این قوانین، شرکت‌های ارائه‌‌‌‌دهنده خدمات مبتنی بر پهن‌‌‌‌باند مجاز به کم‌کردن سرعت یا کیفیت سرویس‌‌‌‌های خود نیستند. حال اگر جیجی‌سون بتواند تاییدیه سنا را به‌دست آورد و دموکرات‌‌‌‌ها اکثریت کرسی را در این کمیسیون تصاحب کنند، روزنورسل شانس زیادی برای احیا و اجرای این قوانین و توسعه زیرساخت‌های پهن‌‌‌‌باند در آمریکا خواهد داشت.