اگرچه این شبکه اجتماعی دلارهای تبلیغاتی را با اینفلوئنسرها به اشتراک نمی‌گذارد، اما چند روش و ابزار داخلی را در پلت‌فرم خود برای درآمدزایی کاربران تعبیه کرده است.  ابزارهایی همچون «هدایای» مجازی یا Creator Fund که بر اساس آن، به کاربرانی با حداقل ۱۰ هزار دنبال‌کننده و با میزان بازدید ۱۰۰ هزار برای ویدئوها در بازه زمانی ۳۰ روزه، مبالغی پرداخت می‌شود. از آنجا‌ که پرداخت‌های Creator Fund بر اساس میزان بازدیدها محاسبه نمی‌شود، برخی از کاربران تیک‌تاک در گفت‌وگو با وب‌سایت «بیزینس اینسایدر» عنوان کردند که پرداخت‌های واقعی برای ویدئوها، به ازای هر هزار بار پخش، بسیار ناچیز (در حد چند پنی) است.  

بر اساس اسنادی که در اختیار این وب‌سایت قرار گرفته، یکی از کاربران تیک‌تاک به نام پرستون سئو که حدود ۱/ ۲ میلیون دنبال‌کننده دارد، از طریق ابزار Creator Fund  و بین ماه‌های ژانویه تا مه ۲۰۲۱، مبلغ ۱۶۶۴ دلار را دریافت کرده است. حساب تیک‌تاک وی به‌طور متوسط بین ۹ تا ۳۸ دلار در روز درآمد دارد.  با این حال، Creator fund تنها منبع و روش درآمدزایی درون برنامه‌ای برای تولیدکنندگان محتوا در تیک‌تاک نیست. برخی کاربران نیز با دریافت «هدایای» مجازی در جریان پخش زنده کسب درآمد می‌کنند که می‌توانند آن را به پول نقد تبدیل کنند. برای مثال، لوسی دیویس یکی از تولیدکنندگان محتوا در تیک‌تاک اعلام کرد هر بار که به صورت زنده در این پلت‌فرم حاضر می‌شود، بین ۲۰ تا ۳۰۰ دلار درآمد کسب می‌کند.

گفتنی است تیک‌تاک اخیر تست قابلیت هدایا را در سایر بخش‌های اپلیکیشن خود نیز آغاز کرده است.  در این میان، بسیاری از اینفلوئنسرهای تیک‌تاک از طریق تبلیغات موسیقی یا همکاری با برندها درآمدزایی می‌کنند. پرستون سئو در این رابطه عنوان کرد که برای انتشار هر پست حاوی تبلیغات، حدود ۶۰۰ دلار دریافت می‌کند. سیمفونی کلارک، از دیگر چهره‌های مشهور تیک‌تاکی در آتلانتا به اینسایدر گفت که در ازای هر پست حاوی تبلیغات، بین ۳۵۰ تا ۶۰۰ دلار دریافت می‌کند.  یکی دیگر از راه‌های پرطرفدار کسب درآمد از تیک‌تاک، تبلیغ آهنگ‌ها در ویدئوهاست. بازاریاب‌های موزیک و آهنگ به‌طور مداوم به کاربران تیک‌تاک مبالغی را پرداخت می‌کنند تا آهنگ مدنظر را تبلیغ و بتوانند آن را به اصطلاح «وایرال» کنند.  نیکول، ناتالی و نیکا تیلور، سه خالق محتوا در تیک‌تاک که بیش از ۱۰ میلیون دنبال‌کننده در این اپلیکیشن دارند به اینسایدر اعلام کردند که برای تبلیغ هر آهنگ در یک ویدئو، مبلغ ۷۵۰ دلار دریافت می‌کنند که این رقم برای دو ویدئو به ۱۴۰۰ دلار و برای سه ویدئو نیز به ۲هزار دلار خواهد رسید.  به گفته آستین جرگاس که امور بازاریابی موسیقی یکی از شرکت‌های فعال در حوزه موزیک را برعهده دارد، برای برخی از اینفلوئنسرها با تعداد دنبال‌کنندگان کمتر این قیمت متغیر بوده و حدود ۱۰ تا ۱۵۰ دلار است.