خیرالدین ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان باید کیفیت محصول را نیز مدنظر قرار دهند. متاسفانه ما تکنولوژی را وارد ایران و همان تکنولوژی را بومی‌سازی کردیم و این باعث شده همواره در فناوری عقب باشیم.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه ما با چین قرارداد ۲۵ ساله داریم و قرار شده که یک پارک علم و فناوری مشترک بین ایران و چین ایجاد شود، گفت: مشکل اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان بحث نقدینگی و فروش محصول است. متاسفانه ما با مقاومت اقتصاد سنتی در مقابل اقتصاد دانش‌بنیان رو‌به‌رو هستیم و هر گاه خواستیم یک محصول جدید وارد کنیم با مقاومت رو‌به‌رو شدیم و باید تدابیر لازم برای رفع این مشکل اتخاذ شود.

وی با اعتقاد به اینکه تعامل دانشگاه با پارک اولویت اصلی ما به شمار می‌رود، به طرح «دستیار فناوری» در راستای برقراری تعامل بیشتر بین دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری اشاره کرد و گفت: این طرح را در استان فارس کلید زدیم که براساس آن دانشگاه‌ها می‌توانند دانشجویان علاقه‌مند به حوزه فناوری را برای مهارت‌افزایی به پارک علم و فناوری بفرستند و در این راستا نیز برای دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری نیز به ترتیب مبالغی به صورت ماهانه در نظر گرفته شده است. در این طرح همچنین برای شرکت‌های فناوری که دانشجویان را پذیرش می‌کنند امتیازهایی از سوی وزارت علوم در نظر گرفته شده است.

خیرالدین بیان کرد: ما ۴۹ پارک علم و فناوری در سطح کشور داریم که ۱۱ تا از آنها پارک دانشگاهی است. همچنین از ۲۲۳ مرکز رشد و ۱۰۵ هزار واحد فناور برخوردار هستیم. این مقام مسوول گفت: ۶۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان داریم که حدود ۱۸۰۰ تا در پارک‌های علم و فناوری قرار دارند. ۶۵هزار شغل دانش‌بنیان نیز ایجاد شده و در واقع شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه بسیار مناسبی را برای شغل دانش‌آموختگان کشور ایجاد کرده است.