ارزش سهام آلفابت آخرین بار حدود ۲۹۷۵ دلار معامله شد و در مسیر ثبت بزرگ‌ترین رشد روزانه در حدود دو سال گذشته قرار گرفت و نگرانی‌هایی را که نسبت به نگه داشتن سهام این غول فناوری پس از ریزش سنگین سهام فناوری در چند هفته گذشته وجود داشت تا حدودی برطرف کرد. ارزش بازار آلفابت در ابتدای معاملات به بالای ۲ تریلیون دلار رسید و آخرین بار ۹۷/ ۱ تریلیون دلار بود. اگر ارزش بازار آلفابت بالای ۲ تریلیون دلار بسته شود، هم‌ردیف شرکت‌هایی نظیر اپل و مایکروسافت قرار می‌گیرد که ارزش بازار آنها بیش از ۲تریلیون دلار است. اگرچه رگولاتورهای سراسر جهان غول‌های فناوری را برای نقض حریم خصوصی و نگرانی‌های ضد انحصارطلبی هدف تحقیقات قرار داده‌اند، ارزش سهام ارزشمندترین شرکت‌های وال استریت در دو سال گذشته تحت تاثیر شرایط پاندمی که یادگیری و دورکاری را فراگیر کرد، رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، پس از اینکه گزارش مالی آلفابت در روز سه‌شنبه نشان داد فروش سه ماهه این شرکت فراتر از حد انتظارات بوده است، دست‌کم ۲۰ کارگزار هدف قیمت برای سهام آلفابت را بالا بردند و میانگین قیمتی که تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند، ۳۴۵۰ دلار است که ۱۶ درصد بالاتر از قیمت فعلی است. درآمد آلفابت به ازای هر سهم در سه ماه چهارم سال میلادی گذشته ۳۰ دلار و ۶۹ سنت در مقایسه با ۲۷ دلار و ۳۴ سنت مورد پیش‌بینی تحلیلگران بود. درآمد این شرکت ۳۳/ ۷۵ میلیارد دلار بود که بالاتر از پیش‌بینی تحلیلگران برای درآمد ۱۷/ ۷۲ میلیارد دلار بود و با رشد ۳۲ درصدی، نشان داد می‌تواند در برابر فشارهای تورم و پاندمی تاب بیاورد.

درآمد تبلیغات یوتیوب ۶۳/ ۸ میلیارد دلار و درآمد واحد ابری گوگل ۵۴/ ۵میلیارد دلار بود. درآمد تبلیغاتی گوگل به ۲۴/ ۶۱ میلیارد دلار رسید که ۳۳ درصد در مقایسه با ۲/ ۴۶ میلیارد دلار در سه ماه چهارم سال ۲۰۲۰ افزایش داشت. ارزش سهام آلفابت سال میلادی گذشته ۶۵ درصد رشد کرد که بالاتر از سایر شرکت‌های بزرگ فناوری و بیش از سه برابر رشد شاخص «اس‌اند پی ۵۰۰» بود.