معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران در خصوص چگونگی شرایط مشمولان دریافت تسهیلات گفت: کلیه پلتفرم‌ها اعم از واحدهای دانش‌بنیان، بزرگ و متوسط و کسب‌وکارهای خانگی و نیز عرضه‌کنندگان روی پلتفرم، می‌توانند نامزد این مهم باشند؛ به شرط آنکه بتواند شرایط مشخص شده را احراز کنند. وی شرط اصلی برای برتر بودن یک پلتفرم را دارا بودن بیش از یک میلیون نصب فعال عنوان کرد و ادامه داد: این پلتفرم باید در حداقل یک سال منتهی به درخواست تسهیلات، دارای سابقه فعالیت مرتبط با حوزه فاوا باشد. در این میان، تعداد عرضه‌کنندگان نیز به عنوان یک شاخص تاثیرگذار در نظر گرفته می‌شود. بررسی مدارک و به عبارت دیگر ممیزی متقاضیان نیز توسط کارشناسان دبیرخانه وام تبصره ۱۸ مستقر در سازمان فناوری اطلاعات ایران صورت می‌گیرد. نرخ سود تسهیلات ارائه شده ۱۰ درصد است و بازپرداخت این تسهیلات با یک سال زمان استراحت در یک دوره سه ساله در نظر گرفته شده است. تضامین بازپرداخت نیز از قوانین بانک مرکزی پیروی می‌کند.

معاون سیاستگذاری، بسته حمایتی وزارت ارتباطات را دارای ۶ محور توصیف کرد و از آغاز ثبت‌نام برای متقاضیان سایر طرح‌ها به‌طور همزمان خبر داد. به گفته وی، حمایت از اشتغال‌زایی شرکت‌های نوپا و غیر نوپا از طریق اعطای تسهیلات به مبلغ ۴۰۰میلیارد تومان بر اساس برش استانی، از دیگر اقدامات است.

منکرسی تصریح کرد: طرح دیگر ما سرمایه در گردش که به تسهیلات تا سقف ۵ / ۲ میلیارد تومان به شرکت‌های خصوصی و تعاونی که دارای قرارداد جاری با شرکت‌های دولتی، عمومی و شرکت‌هایی که دارای پروانه بهره‌برداری از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هستند، تعلق می‌گیرد. این طرح برای شرکت‌های دارای زمینه فعالیت تولید گوشی و سیستم‌عامل کاربرد دارد و به ازای هر طرح ملی ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات تعلق می‌گیرد.