حال اگر این شرکت، ارزشمندترین برند جهان باشد، اهمیت حفظ سرمایه انسانی دوچندان خواهد شد.  به گزارش بلومبرگ، این افزایش حقوق شامل کارکنان بخش‌های فروش، نیروهای پشتیبانی Genius Bar و کارکنان ارشد ساعتی خواهد شد و حقوق‌شان تا ۱۰ درصد افزایش می‌یابد. رقم دقیق میزان افزایش حقوق نیز به محل کار کارکنان و وظایفی که بر عهده دارند، بستگی خواهد داشت. بر اساس اطلاعات منتشر شده، این افزایش حقوق ۱۰ درصدی برای تمامی ‌کارکنان این شرکت اعمال نخواهد شد و ممکن است به حقوق برخی‌ها، تنها ۲ درصد اضافه شود. خبر افزایش حقوق‌ها در حالی منتشر شد که اپل اخیرا مزایای شغلی همه کارکنان فروشگاه‌های خود در آمریکا را افزایش داده است.

با استناد به گزارش بلومبرگ، این شرکت از ۴ آوریل برای تمامی ‌کارکنان پاره‌وقت و تمام‌وقت ۲۷۰ فروشگاه خود در سراسر کشور، مدت زمان مرخصی استعلاجی، مرخصی خانوادگی باحقوق و... را افزایش خواهد داد. ‌مانند بسیاری از کسب‌وکارها و شرکت‌ها، اپل نیز با چالش‌هایی در زمینه استخدام و حفظ کارکنان خود در ایام همه‎‌گیری کرونا مواجه است. همچنین افزایش شمار مبتلایان به این ویروس، منجر به کمبود نیروی کار شده و بسیاری از فروشگاه را به تعطیلی کشانده است.

با این حال، اخیرا کارکنان فروشگاه‌های اپل از شرایط بد کاری خود اعلام نارضایتی و نسبت به حقوق پایین و استرس بالای آن، اعتراض کرده‌اند. این گلایه‌ها در حالی مطرح می‌شود که اپل در طی ماه‌های اخیر توانسته عملکرد بسیار خوبی را در فروش محصولات خود داشته باشد و از لحاظ درآمد، چندین رکوردشکنی را ثبت کند.