آدام موسری، مدیر اینستاگرام با انتشار توییتی این خبر را اعلام کرد و به این ترتیب کاربرانی که به‌روزرسانی اینستاگرام را دریافت کنند، قادر خواهند بود استوری‌های دیگران را بدون ارسال پیام مستقیم (دایرکت) لایک کنند. در حال حاضر تعامل از طریق «استوری‌های اینستاگرام» به صورت پیام مستقیم به بخش «اینباکس» حساب کاربر ارسال می‌شوند، اما این سیستم جدید به صورت مستقل از بخش دایرکت عمل خواهد کرد.

آن طور که در ویدئوی به اشتراک گذاشته شده از سوی موسری نمایش داده شده است، رابط کاربری جدید، در زمان مشاهده استوری‌ها در اپلیکیشن اینستاگرام یک آیکن قلب نشان خواهد داد. هنگامی که روی این آیکن بزنید، فرد به جای پیام خصوصی، اعلانی (نوتیفیکیشن) دریافت خواهد کرد. به گفته مدیر اینستاگرام، این سیستم کاملا خصوصی ساخته شده و شمارشگر لایک نخواهد داشت. این وضعیت، استوری‌ها را از پست‌های اینستاگرام که شمارشگر عمومی برای پسندها دارند، متمایز می‌کند. با عرضه این قابلیت جدید، نشان دادن حمایت و تحسین کاربران برای محتوای به اشتراک گذاشته شده در استوری‌های اینستاگرام راحت‌تر می‌شود. هدف از این قابلیت فراهم کردن امکان ابراز حمایت کاربران از یکدیگر و خلوت نگه داشتن بخش پیام‌های خصوصی عنوان شده است.

بر اساس گزارش وب‌سایت ۹to۵mac، اینستاگرام اخیرا قابلیت‌های جدیدی شامل آواتارهای سه‌بعدی و منوی چکاپ سکیوریتی و همچنین گزینه مرتب کردن فیدها را نیز معرفی کرده است.