طبق آخرین آمار منتشر شده در اسپیدتست، تا ماه ژانویه سال ۲۰۲۲، میانگین جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۶۲/ ۲۹ مگابیت‌برثانیه و میانگین جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۴۴/ ۸ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه است. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانگین جهانی سرعت دانلود، ۸۴/ ۵۹ مگابیت‌برثانیه و میانگین جهانی سرعت آپلود ۵۱/ ۲۵ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۱۰ میلی‌ثانیه است. این در حالی است که تا ماه دسامبر سال ۲۰۲۱، میانگین جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۵۵/ ۲۹ مگابیت‌برثانیه و میانگین جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۵۹/ ۸ مگابیت‌برثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانگین جهانی سرعت دانلود، ۷۵/ ۵۹ مگابیت‌برثانیه و میانگین جهانی سرعت آپلود ۰۶/ ۲۵ مگابیت‌برثانیه بود.

در حال حاضر میانگین سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۱۰/ ۲۳مگابیت‌برثانیه و میانگین سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۹۰/ ۸ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۱ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به ۷۷ از میان ۱۳۸ کشور رسانده است. این در حالی است که در ماه ژانویه سال ۲۰۲۲، میانگین سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۰۳/ ۲۴ مگابیت‌برثانیه و میانگین سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۳۴/ ۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۰ میلی‌ثانیه بود که رتبه ایران را به ۷۳ از میان ۱۳۸ کشور رسانده بود. همچنین طبق این آمار، اینترنت موبایل ایران در حال حاضر از اتیوپی و فیجی سریع‌تر و از کشورهایی مانند لائوس و برزیل کندتر است.

در حال حاضر در حوزه اینترنت ثابت، میانگین سرعت دانلود در ایران، ۳۹/ ۱۰ مگابیت‌برثانیه و میانگین سرعت آپلود ۵۵/ ۱ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۲۹ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به ۱۴۱ از میان ۱۷۸ کشور می‌رساند. این درحالی است که در ژانویه ۲۰۲۲، در حوزه اینترنت ثابت، میانگین سرعت دانلود در ایران، ۹۲/ ۹ مگابیت‌برثانیه و میانگین سرعت آپلود ۳۹/ ۱ مگابیت‌برثانیه بود و ایران در رتبه ۱۴۳ از میان ۱۷۸ کشور قرار داشت. همچنین طبق این آمار، اینترنت ثابت ایران در حال حاضر از نیجریه و میکرونزیا سریع‌تر و از صحرای غربی و بنین کندتر است.