در بیانیه گوگل در این خصوص آمده است: به‌طور تاسف‌باری، میلیون‌ها نفر در اوکراین به هشدار حملات هوایی برای حفظ امنیت خود متکی هستند. دیو برک، از مدیران ارشد بخش اندروید گوگل می‌گوید پینگ‌های اندروید بر اساس هشدارهایی است که قبلا توسط دولت اوکراین ارسال شده و این قابلیت، از سیستمی ‌که برای ارسال سریع هشدار در مواقع بروز زلزله ساخته شده، اقتباس شده است.

گوگل پیش‌تر تمهیداتی را برای نمایش و ارائه برنامه Alert ویژه کاربران اوکراینی در پلی‌استور در نظر گرفته بود که قادر است اعلان‌های حملات هوایی را برای ساکنان مناطق مختلف نمایش دهد. به گفته برک، این سیستم هشدار از ساعاتی پیش شروع به کار کرده و در طی روزهای آینده، برای تمامی‌ کاربران گوشی‌های اندروید در اوکراین قابل استفاده خواهد بود.

گوگل از زمان حمله روسیه به اوکراین، فعالیت‌های خود را در روسیه محدود کرده که از جمله اقدامات این شرکت می‌توان به توقف فروش تبلیغات و حذف اپلیکیشن‌های رسانه‌ای دولتی روسیه از پلی‌استور اشاره کرد. گوگل در یکم مارس عنوان کرد که حمله روسیه به اوکراین، یک تراژدی و یک فاجعه انسانی است. این شرکت عنوان کرد که در تلاش است تا با کمک محصولات خود، از مردم اوکراین حمایت و از آنها در برابر تهدیدهای سایبری دفاع کند.