درخواست زلنسکی برای تحریم گسترده‌تر بخش تکنولوژی روسیه

زلنسکی در توییتی که اکانت‌های سه شرکت بزرگ تکنولوژی در آن خطاب قرار گرفته نوشت که پشتیبانی از محصولات روسی را متوقف کنند. دو هفته قبل مایکروسافت اعلام کرده بود که فروش محصولات خود در روسیه را متوقف می‌کند. اوراکل نیز تمامی فعالیت‌های خود در روسیه را به حالت تعلیق درآورد و شرکت آلمانی سپ نیز اعلام کرد بر اساس تحریم‌های جدید فعالیتی در روسیه نخواهد داشت.

این سه شرکت به ده‌ها شرکتی پیوستند که طی هفته‌های اخیر و به دنبال حمله روسیه به اوکراین فعالیت خود را در روسیه متوقف کرده‌اند. از سوی دیگر در خود روسیه نیز طی روزهای اخیر برخوردهایی با شرکت‌های تکنولوژی خارجی انجام شده از جمله اینستاگرام، توییتر و فیس‌بوک مسدود شده‌اند.

اوراکل در پاسخ به توییت زلنسکی نوشت تمام فعالیت‌های خود را در روسیه متوقف کرده است که شامل قطع دسترسی مشتریان روسی خود به خدمات پشتیبانی از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری این شرکت بوده است. به جز زلسنکی دیگر مقامات این کشور نیز در حال لابی با شرکت‌های تکنولوژی آمریکایی و اروپایی برای تحریم روسیه هستند. از جمله آنها میخایلیو فدروف، معاون نخست‌وزیر است. او در یک توییت هفته گذشته نسبت به شرکت سپ بابت ادامه فعالیتش در روسیه انتقاد و اعلام کرد صرف محدود کردن فروش کافی نیست و ادامه پشتیبانی از سرویس‌های روسی باید متوقف شود.

او در توییت دیگری از مایکروسافت خواست که دسترسی روسیه به سرویس مایکروسافت آژور، گیت‌هاب و اسکایپ را مسدود کند. پیش از این زلنسکی از شرکت متا به دلیل محدود کردن دسترسی رسانه‌های روسی به این سرویس تشکر کرده بود.