پیش‌نیاز عبور اونس طلا از 1800

طلا و داده‌های اقتصادی

بارت ملک رئیس بخش استراتژی جهانی سایت کیتکو معتقد است طلا اکنون موقعیت خوبی برای عبور از مرز ۱۸۰۰ دلاری دارد. این کارشناس همچنین در ادامه صحبت‌های خود افزود که ما همچنان بر این باوریم که قیمت هر اونس طلا در پایان سال به حدود ۱۹۰۰ دلار خواهد رسید. ملک در ادامه صحبت‌های خود افزود هفته آینده داده‌های اقتصادی آمریکا نیز که منتشر خواهند شد نقش مهمی در مسیر پیش‌روی بازارها خواهند داشت. از نظر این تحلیلگر بازارها، هر سیگنال صعودی در داده‌های اقتصادی می‌تواند منجر به افزایش انتظارات تورمی شود. از نظر ملک این موضوع می‌تواند به سود طلا تمام شود. ملک همچنین در ادامه گفت با اینکه معمولا افزایش انتظارات تورمی در مورد نرخ‌های سود اوراق برعکس عمل می‌کند، اما به دلیل اینکه تحلیلگران و سرمایه‌گذاران انتظار دارند که فدرال رزرو همچنان رونق اقتصاد را تضمین کند، بعید به‌نظر می‌رسد که ما شاهد افزایش چشمگیر نرخ سود باشیم. به همین دلیل طلا می‌تواند از موقعیت خاص به وجود آمده نهایت استفاده را ببرد. مهم‌ترین عاملی که در ماه‌های اخیر سبب شد که طلا به‌رغم شرایط مناسب نتواند از مرز ۱۸۰۰ دلاری عبور کند، رالی صعودی نرخ‌های سود اوراق بلند‌مدت در آمریکا بود. هفته آینده داده‌های اقتصادی مختلفی از شاخص مدیران خرید صنعتی در آمریکا تا گزارش بازار کار در ماه آوریل منتشر خواهد شد.

فدرال رزرو و داده‌های اقتصادی

از سوی دیگر انتشار داده‌های اقتصادی بهتر از انتظار، فشارها بر فدرال رزرو را برای فرآیند تغییر سیاست‌های پولی افزایش داده است؛ البته مقامات فدرال رزرو هفته گذشته این اطمینان را به فعالان اقتصادی دادند که هنوز برای کاهش خرید ماهانه اوراق بسیار زود است. اقتصاددانان بر این باورند که به‌رغم فشارهای وارده بر فدرال رزرو برای تغییر جهت سیاست‌ها بعید به‌نظر می‌رسد مقامات این نهاد حداقل تا پایان سال آینده مجبور به افزایش نرخ‌های بهره هدف شوند. به ویژه اینکه سیگنال‌هایی مبنی‌بر تزریق اعتبارات بیشتر به اقتصاد آمریکا علاوه‌بر ۵ هزار میلیارد دلاری که تاکنون به اقتصاد این کشور تزریق شده است مخابره می‌شود.

چشم‌انداز هفتگی

اکثریت معامله‌گران و همچنین تحلیلگران بازار بر این باورند که قیمت طلا در هفته پیش‌رو صعودی خواهد بود. نظرسنجی‌های سایت کیتکو نشان می‌دهد که از میان ۱۵ تحلیلگر بازارها در حدود ۵۳ درصد معتقد به صعود طلا در هفته آتی هستند و ۴۷ درصد دیگر نیز نسبت به قیمت فلز زرد موضعی خنثی دارند و هیچ کدام نیز به نزول قیمت طلا رای نداده است. در میان معامله‌گران خرد نیز ۵۴ درصد صعودی هستند و حدود ۲۶ درصد بر این باورند که قیمت طلا در هفته آینده نزولی خواهد بود.