بانک مرکزی روسیه احتمال آسیب اقتصادی ناشی از موج دیگر کرونا را رد نکرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، بانک مرکزی روسیه یادآور شد: ادامه شیوع ویروس کرونا (درجهان) و ظهور جهش‌های مقاوم در برابر روش‌های درمانی مورد استفاده و تولید واکسن، اجازه نمی‌دهد خطرات آن را بتوان نادیده گرفت.

در گزارش این بانک آمده است: وخیم‌تر شدن شرایط همه‌گیری که ممکن است به طور قابل‌توجهی بر روند اقتصادی تاثیر بگذارد، هنوز هم ممکن است. با این حال، همه‌گیری در مقایسه با اواسط و حتی پایان سال ۲۰۲۰، نقش کمتری در اقتصاد جهانی و روسیه دارد.

در عین حال، بانک مرکزی روسیه تاکید کرد که سرعت عادی‌سازی سیاست‌های پولی توسط بانک‌های مرکزی در اقتصادهای پیشرفته به عنوان یک خطر جدی مطرح می‌شود.

این بانک افزود: تغییرجهت ناگهانی و سریع سیاست (بانک‌های مرکزی) به سمت افزایش نرخ‌ها ممکن است باعث نوسانات بازار شود که به نوبه خود منجر به تضعیف ارزهای موجود در بازارهای در حال ظهور و وخیم شدن شرایط پولی جهانی خواهد شد. این موضوع نیز به نوبه خود ممکن است منجر به بحران در تعدادی از کشورهای در حال توسعه شود که بدهی‌های خارجی آنها به صورت قابل‌توجهی انباشته شده، و در آینده باعث نوسان بازارها شود.