تکرارسقف‌شکنی مجدد اتریوم

اما فراگیرتر شدن این تکنولوژی و افزایش قیمت اتریوم و احتمالا رشدهای آتی قیمتی آلت‌کوین‌های بستر اتریوم و روز به روز افزایش ارزش این بازار، نشان از این دارد که در میان مردم و سرمایه‌گذاران که در سمت تقاضای این بازار قرار دارند، این جایگاه نهادی در حال نمایان‌شدن است. برخی بر این باورند که این حرکت همچنان ادامه خواهد‌ داشت اما از سویی دیگر برخی از کارشناسان بیان می‌کنند که ادامه این روند با توجه به حرکت پرشتاب اتریوم طی دو هفته‌‌ گذشته، نیاز به کمی استراحت و اصلاح دارد.اما بیت‌کوین با ادامه روند تقریبا ثابت خود طی سه هفته اخیر هنوز در کانال ۵۷ و ۵۸ هزار در حال نوسان است و تغییر قیمتی قابل‌توجهی را تجربه نکرده‌ است. به‌نظر می‌رسد با توجه به رالی قیمتی دیگر رمزارزها، مانند اتریوم‌ توجه سرمایه‌گذاران از غول بازار رمزارزها به سمت رقبای آن جلب شده است. رمزارز خبرساز این روزهای بازار نیز پس سقوط بیش از ۲۰ درصدی شاهد ثبات بود. دوج‌کوین بعد از توییت اخیر ایلان‌ماسک، مالک شرکت تسلا، توانست روند نزولی خود را متوقف کند و در قیمت ۵۴سنت به ثبات‌نسبی برسد. ایلان ماسک در توییتی  اعلام کرد که شرکت اسپیس‌ایکس رمزارز دوج‌کوین را به‌عنوان ابزار پرداخت از مشتریانش قبول می‌کند. این خبر در حالی اعلام شد که دوج‌کوین طی روزهای گذشته روند نزولی پیش گرفته بود. ایلان ماسک همچنین از ارسال یک ماهواره با نام  «دوج-۱» به  فضا در سال آینده میلادی خبر داد.

شیبا، ترند ناشناس بازار

طی روز گذشته رمزارز کمتر شناخته‌شده‌ شیبا (Shiba) با رشد دور از انتظار ۱۲۰۰ درصدی توانست به رتبه هجدم بزرگ‌ترین رمزارزها برسد و توجهات زیادی را به خود جلب کند. دیروز طی خبری اعلام شد که در روزهای آینده رمزارز شیبا نیز در صرافی بایننس قابل‌معامله خواهد شد. به‌نظر می‌رسد مهم‌ترین دلیل این رشد بی‌سابقه نیز خبر پذیرفته شدن این رمزارز در صرافی بایننس بوده است. شیبا طی ماه گذشته رشدی‌‌ ۲۵۰۰‌درصدی را تجربه کرده ‌است. سازندگاه شیبا با سوزاندن ۵۰ درصد توکن‌های خود و قراردادن باقی آنها در صرافی یونی‌سوآپ سعی در توزیع عادلانه این رمزارز در بازار دارند. حال باید دید که با لیست‌شدن این رمزارز در صرافی بزرگ بایننس چه در انتظار روند حرکت قیمتی این رمزارز خواهد‌بود.

شروع دوباره صعود طلا

به‌نظر می‌رسد روند قیمتی فلز زرد از ثبات خارج و وارد فاز صعودی شده است. طلا با شروع هفته جدید و ادامه روند خوب صعودی خود در این مدت با رشد ۳/ ۰درصدی همراه بوده و توانسته کمی از افت قیمتی خود را که از اول سال ۲۰۲۱ شروع شده بود را جبران کند. طلا سال میلادی را با قیمت ۱۹۰۰ دلار در هر اونس آغاز کرد اما این کاهش قیمتی که در این فاصله رخ داده، طلا را مستعد ادامه روند فعلی صعودی خود نگه می‌دارد. افزایش تقاضا برای این فلز گرانبها در پی صحبت‌های جنت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات‌متحده، مبنی‌بر افزایش نرخ بهره، یکی دیگر از عوامل تقویت‌کننده این روند است. به‌طور کلی طلا با چسبندگی قیمتی بالا به نرخ ۱۸۴۰ دلار در هر اونس بین ژانویه تا فوریه ۲۰۲۱ همراه بود؛ اما در نگاه میان‌مدتی به این فلز زرد، قیمت می‌تواند به محدوده ‌ مقاومتی ۹/ ۱۸۷۸ دلار در هر اونس برسد. اما در صورت شروع روند کاهشی، به‌محدوده مقاومتی تکنیکالی و روانی ۱۸۰۰ دلار در هر اونس وارد می‌شود و در برابر کاهش قیمت مقاومت نشان خواهد داد.