به گزارش ارز دیجیتال، وضعیت فعلی احساسات حاکم بر بازار ناشی از سقوط قیمت بیت‌کوین از اوج ۶۵ هزار دلار تا ۴۰ هزار دلار است.

شاخص ترس و طمع در حال حاضر در محدوده ۲۱ قرار دارد که نشان‌دهنده ترس شدید است. شرکت نروژی آرکین ریسرچ که در حوزه تحلیل بازار فعالیت دارد، گزارش کرده است که هفته گذشته شاخص ترس و طمع در محدوده ۷۳ که نشان‌دهنده «طمع» در بازار است، قرار داشت. این شرکت در گزارش خود نوشت: هفته گذشته پر از ترس، ابهام و بلاتکلیفی در بازار بود و قیمت بیت‌کوین سقوط کرد. در گذشته، بازاری که ترس زیادی در آن وجود داشت، در چرخه‌های صعودی موقعیت بسیار خوبی برای خرید در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌داد.

آرکین ریسرچ در بخش دیگری از گزارش خود در ارتباط با دلایل این وضعیت بازار، عواملی را مطرح می‌کند. به‌گفته این شرکت، اختلاف قیمت گری اسکیل به رکورد ۲۵ درصدی رسیده است. این اختلاف که به‌عنوان «تخفیف گری اسکیل» شناخته می‌شود، فاصله قیمت بیت‌کوین در صندوق سرمایه‌گذاری گری اسکیل با قیمت این ارز دیجیتال در صرافی‌های آنی را مشخص می‌کند. آرکین ریسرچ در این باره می‌نویسد: در صورتی که این تخفیف به میزان بالایی برسد، می‌تواند بیانگر ریسک کوتاه‌مدت برای بیت‌کوین باشد. نرخ تامین سرمایه بازار مشتقات بیت‌کوین و منفی‌شدن این میزان از دیگر عواملی است که آرکین ریسرچ از آن یاد می‌کند. در طول هفته گذشته، دو بار شاهد رسیدن نرخ تامین سرمایه به زیر صفر درصد بودیم؛ بار اول هفته گذشته و هم‌زمان با افزایش شدید فشار فروش در بازار بود و بار دوم به اظهارنظر ایلان ماسک در مورد بیت‌کوین بازمی‌گردد. آرکین ریسرچ با بیان این موضوع که روز سه‌شنبه نرخ تامین سرمایه به محدوده خنثی وارد شد، نوشت: این شرکت همچنین عنوان می‌کند که نوسانات بازار به بیشترین میزان از ماه فوریه (بهمن) رسیده است. نوسانات ماهیانه بیت‌کوین به محدوده ۵/ ۴ درصد رسیده است که نشان می‌دهد بیت‌کوین به‌طور میانگین هر روز ۵/ ۴ درصد نوسان داشته است.