به گزارش «ایرنا» هادی خانی افزود: با الکترونیکی شدن تمامی خدمات مالیاتی، ارتباط مؤدیان با ادارات مالیاتی به کمترین میزان کاهش می‌یابد و به تبع این امر، فساد اداری و هزینه‌های وصول مالیات نیز به‌شدت تقلیل پیدا می‌کند. او تاکید کرد: نظام مالیاتی کشور در آستانه تبدیل شدن به یک نظام مالیاتی مدرن است که مالیات هوشمند، اصلی‌ترین مشخصه آن به شمار می‌رود.

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: بسترسازی تسهیل، تسریع و توسعه خدمات الکترونیک به ذی‌نفعان سازمان، ارائه اطلاعات موردنیاز مؤدیان مالیاتی و عموم مردم از سوابق پرونده‌های مالیاتی، یکپارچه‌سازی اطلاعات مؤدیان در یک درگاه واحد، کاهش مراجعات حضوری مردم به سازمان، افزایش رضایت‌مندی مؤدیان و کاهش مصرف کاغذ از مهم‌ترین اهداف اجرای این پروژه ملی به شمار می‌رود.

خانی یادآور شد: درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی My.tax.gov.ir و با شعار «هر ایرانی یک مؤدی»، آماده خدمات‌رسانی به مؤدیان مالیاتی است.

وی تصریح کرد: از طریق این پنجره واحد الکترونیک، حدود ۲۵ خدمت مالیاتی به عموم شهروندان و مؤدیان به‌طور متمرکز و به صورت الکترونیک ارائه می‌شود. از جمله این خدمات می‌توان به مشاهده پرونده‌های مالیاتی در بخش مالیات مستقیم و مالیات ارزش افزوده، کارتابل ابلاغ الکترونیک، ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی، رفع تعهدات ارزی و... اشاره کرد.