ترس رمزارزها از مقررات‌گذاری

واکنش بازار نسبت به این اتفاقات را در نوسانات هفت روز گذشته‌ می‌توان دید. در آخرین حرکت مهم بازار، طی دو روز گذشته رمزارزها شاهد نوسانی به‌نسبت بزرگ بودند. در انتهای روز یکشنبه بازار با افت شدید همراه شد؛ به‌طوری‌که بیت‌کوین برای بار دوم در هفت روز گذشته اعداد ۳۰هزاردلاری را به خود دید. اتریوم نیز در این نوسان بازار تا قیمت‌های  هزار و ۹۴۰ دلاری افت کرد که این قیمت در یک ماه گذشته بی‌سابقه بوده است. این افت تقریبا ۱۵ درصدی در بازار تا پایان‌شب و آغاز روز دوشنبه با رشد قیمتی همراه شد که توانست طی ۲۴ ساعت گذشته رشدی ۵ و ۱۲ درصدی را برای بزرگان بازار یعنی بیت‌کوین و اتریوم رقم بزند تا این نوسان کامل شود. اما باز هم قیمت هفتگی این دو در پایان هفته گذشته، پایین‌تر از قیمت شروع ابتدای هفته بسته شد.

اولین اقدام متقابل در برابر مقررات چینی

به گفته نیک مانچینی، تحلیلگر سیستم‌عامل تجزیه و تحلیل رمزنگاری Trade the Chain، دلیل حمام خون دیروز، اخبار مربوط به صرافی بزرگ چینی، هوبی (Huobi) بود که طی بیانیه‌ای اعلام کرد برخی از پیشنهادهای خود را در بعضی از کشورها کاهش می‌دهد؛ زیرا چین به دنبال سخت‌گیری بیش از پیش در مورد رمزنگاری در چین است. اقدامات هوبی، اولین اقدامات مشخص توسط یک شرکت فعال در حوزه رمزارز در پاسخ به سرکوب چین است و به نظر می‌رسد خط‌مشی واقعی را برای سرمایه‌گذاران بسیار واقعی‌تر کرده است. حتی اگر دلیل نوسانات دیروز را بتوان اقدامات هوبی دانست، اما این آخرین اخبار منفی در این بخش است که در چند هفته گذشته شنیده شده‌ است. ترس از سرکوب رمزنگاری در چین و ترس از وضع مقررات قانونی در ایالات‌متحده و تسلا در بازگشت بیت‌کوین به بازار همه‌گیر شده است. بنابراین اعلامیه هوبی برای سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز که انتظار بدترین نتیجه را داشتند باعث ثبت فروشی به یادماندنی شد. در ادامه چندین تحلیلگر گفتند که آنها ۳۰ هزار دلار را برای بیت‌کوین به‌عنوان یک حمایت قوی می‌دانند و بهبود احتمالی در آینده چندان دور از دسترس نیست.

آغاز هفته‌ای مهم برای طلا

با شروع هفته جدید و آغاز به کار بازارهای جهانی، طلا به دنبال ادامه روند سبز خود در هفته گذشته است. فلز زرد در هفته گذشته توانست با لمس کانال هزار و ۸۹۰ دلاری، رشدی ۵۰ دلاری را برای خود رقم بزند. دیروز نیز طلا پس از شروع جلسه اتحادیه اروپا و با شروع بازار با افتی اندک کار خود را آغاز کرد اما در ادامه با بازگشت از کانال هزار و ۸۷۰ دلاری دوباره به مسیر صعودی خود بازگشت. طلا مقاومت هزار و ۸۹۱ دلار در هر اونس را در پیش‌روی خود دارد. اگر بازار بخواهد در جهت صعودی حرکت کند باید خریداران مسوولیت بازار را بر عهده بگیرند تا این مقاومت شکسته شود. در طرف منفی بازار نیز سطح پشتیبانی بسیاری وجود دارد که باید مراقب آن‌ها بود. در توزیع کنونی، سطح هزار و ۶۹۵ دلار در هر اونس نقطه‌ای است که بیشتر قراردادها در آن معامله شده‌اند. اگر قیمت به زیر این سطح حرکت کند، می‌تواند خطر بیشتری را نشان دهد. زیر سطح آن منطقه حمایت سبز با هزار و ۸۴۶ دلار در هر اونس سطح بسیار مهمی است و اگر قرار است یک اصلاح اساسی انجام ‌شود  باید این محدوده حمایتی پشت‌سر گذاشته شود. درمجموع، طرف تقاضا در بازار هنوز هم کاملا مسوول است.