وجود انتظارات تورمی و کاهش قدرت دلار ایالات‌متحده می‌تواند باعث شود تا طلا در ادامه این مسیر به سمت سطح مقاومت بعدی خود یعنی هزار و ۹۵۳ دلار حرکت کند. رمزارزها نیز بعد از یک هفته پرنوسان، توانستند ثباتی نسبی را برای خود رقم بزنند. بزرگان بازار رمزارزها یعنی بیت‌کوین و اتریوم با ثبت رشد‌های ۶ و ۱۵ درصدی طی روز گذشته و با انتقال به کانال بالاتر می‌توانند رهبری بازار را برای شروع مجدد روند صعودی در دست بگیرند.

  صعود طلا با حمایت انتظارات تورمی

  فلز زرد بعد از نوسانی دو هفته‌ای پشت کانال قیمتی هزار و ۸۹۰ دلاری، در انتهای روز سه‌شنبه این مقاومت را پشت‌سر گذاشت و تا بعد از ظهر روز چهارشنبه توانست تا قیمت‌های هزار و ۹۱۰ دلاری نیز پیش برود. حرکت طلا طی این دو روز رشدی تقریبا ۵/ ۱ درصدی را همراه داشته‌است. همان‌طور که قبلا نیز ذکر شده‌است، نیروها و رویدادهای بازار که مهم‌ترین آنها ضعف نیروی دلار و انتظارات تورمی بالا بود، با ادامه عملکرد خود موجب شکست مقاومت مهم طلا شدند. این دو عامل بازده خزانه‌داری را بسیار تحت تاثیر قرار می‌دهند و این به نوبه خود، باعث افزایش انتظارات قیمتی طلا می‌شود.

 اخیرا وزارت کار ایالات‌متحده اعلام کرد که شاخص قیمت مصرف‌کننده در آوریل به ۲/ ۴ درصد جهش کرد. این درحالی است که ۶/ ۲ درصد نسبت به اعداد منتشر ‌شده در ماه مارس افزایش داشته‌است.

این اولین سیگنال برای بازار بود. با مطمئن شدن فعالان بازار سرمایه از سیاست‌های پولی انبساطی فدرال رزرو، انتظار می‌رود حرکت سرمایه به سمت طلا شدت یابد. مقاله NBC به نقل از ادوارد میر، از تحلیلگران ED&F Man Capital Markets، اظهار کرد که بازارها درک می‌کنند که تورم، عمیق‌تر از آن چیزی است که فدرال رزرو انتظار دارد. طلا در نیمه دوم امسال شانس خوبی برای رسیدن به ۲ هزاردلار دارد.

  پافشاری فدرال رزرو بر نرخ بهره

  لی مونسون، رئیس و مدیر ارشد فناوری اطلاعات مشاوران پرتفوی ثروت، در مصاحبه با کیتکو عنوان کرد که بازار طلا یکی از آخرین دارایی‌هایی است که در پی ترس تورمی افزایش یافته‌است و سرمایه‌گذاران نباید برای خرید طلا عجله کنند؛ زیرا از بحران یا تورم بیش از حد ترس دارند. مونسون ادامه داد، برای طلا، اکنون همه‌چیز در مورد توسعه ترازنامه توسط فدرال است و افزود که قبل از شروع افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، طلا به دو هزار و ۲۰۰ دلار افزایش می‌یابد. «من طلا را برای یک بحران نمی‌خرم. من آن را خریداری می‌کنم زیرا وقتی بحران وجود دارد و بانک‌های مرکزی به قدری پول چاپ می‌کنند که انگار فردایی وجود ندارد، من می‌خواهم دارایی بیشتری از طلا داشته باشم. هدف نهایی من در این چرخه چاپ پول ۲ هزار و ۲۰۰ دلار در هر اونس است و آغاز این مسیر وابسته به زمان شروع افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو است.» مونسون بین صعود طلا همراه با گسترش ترازنامه و صعود از ترس تورم تمایز قائل می‌شود زیرا در پایان، همه کشورها با چاپ عظیم پول دچار تورم فوق‌العاده نخواهند شد. «من فکر نمی‌کنم که تورم و طلا واقعا به هم پیوسته باشند. حرکت طلا به تورم مربوط می‌شود ولی یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که مردم با طلا دارند این است طلا را به عنوان پوشش‌دهنده‌ ریسک می‌شناسند. اما این لزوما درست نیست.»

  روز نسبتا آرام رمزارزها

  بعد از تقریبا یک هفته، اکثریت بازار رمزارزها سبز شد. بیت‌کوین برای اولین بار طی هفته‌ گذشته با رشدی هفت درصدی، قیمت بالای ۴۰ هزاردلار را دید و امید‌ها را برای صعود زنده کرد. اتریوم نیز با ۱۵ درصد رشد توانست از قیمت هفته گذشته خود پیشی بگیرد و در کانال دو هزار و ۹۰۰ دلار در حال معامله بود. با این وجود، بیت‌کوین در این ماه ۳۰ درصد کاهش یافته و بیش از ۳۷ درصد از رکورد بالای ۶۵ هزاردلار در آوریل را از دست داده‌است. از عوامل محرک کسادی اخیر بیت‌کوین، ترس از سرکوب در چین در بخش‌های درحال ظهور رمزارزها و استخراج آنها و همچنین نگرانی در مورد تاثیرات زیست‌محیطی استخراج بیت‌کوین و سایر رمزارزها را می‌توان نام برد.