به گزارش ارز دیجیتال، اداره کنترل دارایی‌های آمریکا درخواست تازه‌ای برای دریافت یک اشتراک دیگر از نرم‌افزار تحلیلی چینالیسیس ارائه کرده است. این درخواست در راستای تحقق اهداف آمریکا برای رهگیری تراکنش‌های بلاک‌چینی انجام می‌گیرد. OFAC در اطلاعیه روز چهارشنبه خود، تایید کرد که درخواستی تازه برای استفاده از خدمات چینالیسیس ارائه کرده است. هدف از استفاده از خدمات چینالیسیس «تحقیقات حیاتی» و گسترش ابزارهای نظارتی عنوان شده است.

این دومین بار در یک ماه گذشته است که اداره کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا به‌دنبال ابزارهایی است تا در دایره اهداف جهانی (OGT) از آنها بهره گیرد.

اداره کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا یک نهاد اطلاعاتی مالی است که زیر نظر وزارت خزانه‌داری آمریکا فعالیت می‌کند. اجرای تحریم‌های اقتصادی و تجاری در راستای اهداف امنیت ملی و سیاست‌های خارجی از جمله وظایف این نهاد است.

از جمله دلایل اصلی استفاده از نرم‌افزارهای این چنینی، می‌توان به اقداماتی در راستای مبارزه با تامین مالی تروریسم و پول‌شویی اشاره کرد.

از نرم‌افزار چینالیسیس برای تحلیل و رهگیری تراکنش‌های ارزهای مجازی و کسب اطلاعاتی در مورد طرفین این تراکنش‌ها استفاده خواهد شد. در نهایت این اطلاعات برای تکمیل فهرست SDN یا همان لیست سیاه افراد و نهادها استفاده می‌شود. رامکر (Rumker) یکی از نرم‌افزارهای چینالیسیس است که اداره کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا از آن بهره می‌برد. این نرم‌افزار مجموعه‌ای از ابزارهای نظارتی است که برای تعیین موقعیت مکانی نودها استفاده می‌شود. از جمله بخش‌های دیگر این نرم‌افزار، ابزار واسابی دیمیکسینگ (Wasabi Demixing) است که به نهادهای قانونی امکان دسترسی به اطلاعات رمزنگاری‌شده‌ در تراکنش‌هایی که شفافیت کافی ندارند را مهیا می‌کند. در بخشی از اطلاعیه اداره کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا آمده است:

چینالیسیس برخی از نیازهای OFAC را رفع می‌کند. خوشه‌بندی آدرس، ترسیم جریان و نقشه‌ای از تراکنش‌ها، کاوشگر تراکنش‌ها، تحلیل رفتار کاربر، نرخ تبدیل [ارز]، معامله و اطلاعات بازار از جمله قابلیت‌های موردنیاز OFAC است که چینالیسیس امکان دسترسی به آنها را مهیا می‌کند.

گزارش روز گذشته شرکت تحلیلی الیپتیک (Elliptic) نشان می‌دهد که مجرمان با استفاده از سرویس‌های میکسینگ (Mixing)، تلاش‌های خود در جهت دورزدن مراجع قضایی را بیشتر می‌کنند. این قبیل سرویس‌ها به مجرمان این امکان را می‌دهد که با تلفیق تراکنش‌های غیرقانونی خود با مجموعه‌ای از تراکنش‌های دیگر، ناشناس‌ماندن خود را تقویت کنند.

استفاده از کیف پول‌های ناشناس، استفاده از پرایوسی کوین‌هایی نظیر مونرو و بهره‌گیری از خدمات صرافی‌های قانون‌گذاری‌نشده که احراز هویت ندارند از جمله تکنیک‌هایی است که مجرمان برای در امان ماندن از اقدامات قانونی به آنها متوسل می‌شوند.