به گزارش ارز دیجیتال، بانک جهانی، اثرات مربوط به مسائل زیست‌محیطی و عدم شفافیت بیت‌کوین را به‌عنوان دلایل رد درخواست السالوادور مطرح کرده و عنوان کرد، از اقدام این کشور برای پذیرش بیت‌کوین به‌عنوان ارز رسمی پشتیبانی نمی‌کند. سخنگوی بانک جهانی اظهار کرد: دولت [السالوادور] برای پیاده‌سازی تغییرات مربوط به پذیرش بیت‌کوین در این کشور، از ما درخواست کمک کرده است؛ اما با توجه به کاستی‌های بیت‌کوین در زمینه مسائل زیست‌محیطی و شفافیت، حمایت بانک جهانی از این اقدام ممکن نیست.با این حال‌ بانک جهانی این وعده را داد که در موضوعات دیگری از جمله «شفافیت ارزی و فرآیندهای قانون‌گذاری» می‌تواند به این کشور کمک کند.

الخاندرو زلایا، وزیر دارایی السالوادور، صبح روز چهارشنبه در حساب توییتر خود اعلام کرد که این کشور درخصوص مسائل فنی، از بانک جهانی درخواست کمک کرده است:

می‌خواهم اعلام کنم که ما از بانک جهانی درخواست پشتیبانی فنی کرده‌ایم تا‌ آنها نیز در کنار بانک ادغام اقتصادی آمریکای مرکزی، السالوادور را در فرایند پیاده‌سازی و قانون‌گذاری بیت‌کوین به‌عنوان پول قانونی یاری کنند.

در این میان، برخی از بیت‌کوینر‌های مشهور نیز بی‌آنکه از تصمیم بانک جهانی متعجب باشند، نارضایتی خود را در این‌باره ابراز کردند.‌ آنتونی پمپلیانو، از طرفداران پروپاقرص بیت‌کوین، در واکنش به این خبر در توییتر خود گفت: بانک جهانی روش کسب درآمد از طریق بیت‌کوین را بلد نیست. سامسون مو، مدیر ارشد استراتژی شرکت بلاک‌استریم و خالق بازی اینفینیت فلیت، با عصبانیت از این خبر، خواستار برچیده‌شدن بانک جهانی شد. قانونی که نایب بوکله، رئیس‌جمهور السالوادور، برای بیت‌کوین به تصویب رساند، هیجان زیادی را در میان هواداران بیت‌کوین در سرتاسر جهان برانگیخت؛ اما انتقادات بسیاری را هم متوجه خود کرد.