آزمایش کاربرد ارز دیجیتال چین در سطح ملی

به گزارش «ایبِنا» به نقل از راشاتودی، پکن برنامه تست یوآن دیجیتال را آغاز کرده است که به مشتریان امکان می‌دهد این ارز دیجیتال را در چند پذیرنده  این شهر خرج کنند. روز چهارشنبه، بانک ارتباطات از رویداد آزمایشی یوآن (RMB) دیجیتال خود در پکن رونمایی کرد. کارکنان اطلاعاتی را به بازدیدکنندگان معرفی کردند و سپس به آنها دستورالعمل دانلود برنامه RMB دیجیتال را دادند تا‌ کیف پول RMB دیجیتال را باز کنند و اولین خریدهای یوآن دیجیتال خود را در شهربازی دره شادی پکن انجام دهند.

ماه قبل، در اولین نمایشگاه بین‌المللی محصولات بین‌المللی چین که در استان هاینان برگزار شد، خیلی از بانک‌ها فضاهای آزمایشی را راه‌اندازی کردند تا‌ بازدیدکنندگان چندین روش استفاده از یوآن دیجیتال را تجربه کنند. دولت چین پیش از این چندین آزمایش یوآن الکترونیک را به‌عنوان بخشی از آزمایش‌های ارز دیجیتال خود انجام داده است و قصد دارد این برنامه آزمایشی را در آینده گسترش دهد.

سال گذشته، بانک چین (PBOC) برنامه‌هایی را برای آماده‌سازی ارز دیجیتال مستقل خود هنگام بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ اعلام کرد. گفته شد که این ارز جدید که نام رسمی ندارد، اما با DCEP مخفف پرداخت الکترونیکی ارز دیجیتال شناخته می‌شود، برخی از ویژگی‌ها را با ارزهای رمزنگاری‌شده به اشتراک می‌گذارد. پیش‌بینی می‌شود که یوآن الکترونیک جایگزین پول نقد شود؛ درحالی‌که چین قصد دارد اولین اقتصاد بزرگی باشد که آزمایش ارز دیجیتال را در سطح ملی انجام می‌دهد.