به گزارش واحد توسعه دانش «دنیای‌اقتصاد»، در این دوره آموزشی به سوالاتی نظیر چرا فروش کسب و کارمان پایین است، چرا مشتریان کسب و کار، هر روز کم و کمتر می‌شوند، چرا مشتریان ما از محصولات و خدمات ما ناراضی‌اند، چرا نرخ خروج نیروهایمان از کسب و کارمان زیاد است، و چرا فرآیندهای کسب و کار چابک نیستند، پرداخته می‌شود.

موسسه بین‌المللی تجزیه و تحلیل کسب و کار (IIBA)، استانداردی را تحت عنوان تجزیه و تحلیل کسب و کار یا BABOK به دنیای کسب و کارها معرفی کرده است که سازمان‌ها می‌توانند با یادگیری و به‌کارگیری آن، پاسخ‌های مناسبی را برای مشکلاتی که در ابتدای بحث به آنها اشاره شد، طراحی کنند.

هدف اصلی استاندارد تجزیه و تحلیل کسب و کار، تعریف حرفه و تخصص جدیدی به نام تحلیل کسب و کار است. در واقع این استاندارد، یک اصل پایه است که کسب و کارها می‌توانند به منظور توافق و اطمینان از درستیِ راهکاری که باید طراحی و اجرا شود، از آن استفاده کنند.

استاندارد BABOK، چارچوبی است که تشریح می‌کند چگونه یک تحلیلگر کسب و کار وظایف خود را انجام دهد تا برای سازمان، ارزش خلق کند.

به همین منظور واحد توسعه دانش گروه رسانه‌ای «دنیای‌اقتصاد» با هدف آشنایی مدیران و کارشناسان با استاندارد تحلیل کسب و کار BABOK و نیز فراگیری تکنیک‌ها و ابزارهای این استاندارد، دوره کاربردی تجزیه و تحلیل کسب و کار بر اساس استاندارد BABOK را طراحی کرده و به سازمان‌ها و افراد علاقه‌مند پیشنهاد می‌دهد. در این دوره، شرکت‌کنندگان با اجزای تشکیل‌دهنده هر یک از حوزه‌های شش‌گانه استاندارد BABOK (ورودی‌ها، ابزارها، تکنیک‌ها، فرم‌ها و تعاملات) آشنا می‌شوند.

این ۶ حوزه عبارتند از: برنامه‌ریزی و پایش فرآیندهای تحلیل کسب و کار، ‌استخراج الزامات و تعاملات، مدیریت چرخه حیات الزامات، ‌آنالیز استراتژی، آنالیز الزامات و تعریف طراحی و ‌ارزیابی راهکار.

علاقه‌مندان و متقاضیان شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با واحد آموزش روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با شماره تلفن‌های ۴۲۷۱۰۱۷۸- ۴۲۷۱۰۱۸۹ - ۴۲۷۱۰۱۷۵ تماس یا برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به سایت واحد آموزش به آدرس Lms.den.ir مراجعه کنند.