این نظرسنجی که از بیش از ۳۵۰ نفر از مدیران و دیگر تولیدکنندگان برتر آمریکا در صنایع مواد‌شیمیایی و مواد خاص، مهندسی و ساخت‌وساز، محصولات صنعتی، نفت و گاز و برق و آب و خدمات‌رفاهی صورت گرفته، برخی از مهم‌ترین چالش‌های بنگاه‌های صنعتی و نحوه برخورد آنها با این چالش‌ها را بررسی کرده است.

بنا به اظهار بسیاری از مدیرانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، بسیاری از زنجیره‌های ارزش در صنایع که سایر بخش‌ها را نیز تحت‌تاثیر قرار داده؛ مانند تجهیزات هوافضا و تجهیزات سنگین تجاری با کاهش چشمگیر تقاضا روبه‌رو شدند.  البته در مقابل یعنی در برخی از بخش‌های تولیدی مانند بهسازی‌خانه، تجهیزات برقی در فضای بیرونی، محصولات کاغذی، ضدعفونی‌کننده‌ها و تولیدکنندگان تجهیزات ورزشی افزایش تقاضا رخ داد. همچنین برای بسیاری بخش‌های زنجیره تامین در واکسیناسیون کووید-۱۹ مانند تولید واحدهای فریزر صنعتی برای حمل‌ونقل واکسن نیز افزایش تقاضا وجود داشت. این مدیران همچنین گفته‌اند تولیدکنندگانی که کاهش تقاضا را تجربه می‌کنند، می‌توانند با افزایش شفافیت در عملیات، بر فرصت‌های کاهش هزینه تمرکز کنند و به‌نوعی قابلیت انعطاف‌پذیری در تولید را افزایش دهند. این کار به آنها این امکان را می‌دهد که سریعا هزینه‌ای ناشی از تقاضای سرکوب شده را کاهش داده و با سرعت بیشتری به افزایش احتمالی تقاضا پاسخ دهند. به گفته آنها شرکت‌هایی که بین این دو حالت (افزایش تقاضا یا کاهش آن) قرار گرفته‌اند، لازم است زمینه‌های استفاده از ابزارهای دیجیتالی را در محیط تولید افزایش دهند تا آمادگی لازم برای اختلال‌های غیرقابل پیش‌بینی بعدی را کسب کنند. نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد ۷۶درصد از مدیران تولید، قصد دارند سرمایه‌گذاری در زمینه دیجیتال را افزایش دهند.

توسعه فناوری‌های دیجیتالی در تولید

در این نظرسنجی مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی صنایع در زمینه مدیریت نیروهای انسانی و فرآیندهای فیزیکی تولید بررسی شده است. براساس نتایج آن، تجربه توقف اجباری کار یا اختلال مداوم در فرآیند تولید، کاهش نرخ بهره‌برداری از ظرفیت و اختلال در بهره‌وری برای برخی از تولیدکنندگان در کنار الزام رعایت فاصله فیزیکی و محدودتر شدن تلاش‌ها برای تقویت بهره‌وری و تولید از مهم‌ترین موانعی بود که کووید-۱۹ بر سر راه تولیدکنندگان قرار داد.

این موضوع اهمیت استفاده از تکنولوژی‌های دیجیتالی در فرآیند تولید را بیش از پیش نشان داد و حتی مفاهیم جدیدی را نیز وارد دنیای صنایع سبک و سنگین کرد. همزاد دیجیتال (Twins Digital) از این مفاهیم بود. همزاد دیجیتال نسخه‌های مجازی دستگاه‌های فیزیکی هستند که دانشمندان داده و متخصصان فناوری اطلاعات می‌توانند از آنها برای اجرای شبیه‌سازی قبل از ساخت و استقرار دستگاه‌های واقعی استفاده کنند.

بسیاری از مدیران صنایع آمریکایی نیز برای مقابله با این مشکلات، دو راهکار را پیشنهاد کرده‌اند؛ راهکار اول، سرمایه‌گذاری دیجیتال در زمینه‌هایی از جمله افزودن حسگرها و ماشین‌آلات به خطوط تولید برای پیش‌بینی، پیشگیری و حتی رفع مشکلات قبل از همه‌گیری یا نصب سیستم‌های پردازش تصویر به همراه تجزیه و تحلیل داده‌ها برای بهبود کیفیت محصولات یا قطعات و راهکار دوم، سرمایه‌گذاری در فناوری همزاد دیجیتال است که فواید زیر را در پی دارد:

۱- آماده‌سازی تولیدکنندگان برای مواجهه با رویدادهای مخرب آینده

۲- امکان بازآفرینی یک محصول یا شبیه‌سازی عملکرد آن در دنیای واقعی بدون نیاز به «خم کردن فلز» یا انجام اقدامات فیزیکی دیگر

۳- افزایش بهره‌وری از طریق کاهش زمان توسعه محصولات جدید، به‌دلیل افزایش انعطاف و چابکی تولیدکنندگان در پاسخ به نیازهای جدید (و جلوگیری از بروز خطاهای هزینه‌بر).