این نرخ، بالاترین نرخ تورم ثبت شده ترکیه در ۲۵ ماه اخیر محسوب می‌شود. اقتصاد ترکیه از زمان شیوع کرونا تحت فشار زیادی قرار گرفته؛ چراکه بخش‌های کلیدی آن از جمله گردشگری دچار مشکل شده است.  در بین بخش‌های مختلف، بالاترین نرخ تورم مربوط به بخش حمل‌و‌نقل با ۲/ ۲۶درصد بوده است و پس از این بخش نیز، لوازم منزل با تورم ۶۹/ ۲۵ درصدی و مواد غذایی و نوشیدنی با ۹۹/ ۱۹درصد قرار دارند. ازسوی دیگر کمترین نرخ تورم مربوط به فرهنگ و آموزش با ۲۱/ ۱۲ درصد و ارتباطات با ۵۶/ ۱۲ درصد بوده است. از ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ که نرخ تورم ترکیه با رسیدن به ۲۵ درصد در بالاترین سطح ۱۵ سال اخیر خود قرار گرفت، شیب افزایش قیمت‌ها عمدتا در مسیر کاهشی بوده است.  هسته تورمی که تغییرات قیمتی مواد غذایی و انرژی را به‌دلیل نوسانات بالای آنها در نظر نمی‌گیرد، با ۱۱/ ۱درصد افزایش نسبت به ماه قبل خود به ۴۵/ ۱۶درصد رسید.

بر مبنای ماهانه نیز نرخ تورم ترکیه در این ماه ۹۴/ ۱درصد اندازه‌گیری شده که ۴۴/ ۰درصد بیشتر از تورم ثبت شده ماه قبل در این کشور است. متوسط نرخ تورم ترکیه در دو سال گذشته ۷۴/ ۱۰درصد بوده است که بالاترین نرخ ثبت شده مربوط به ۳۵/ ۲۰ درصد در ماه ژانویه و کمترین تورم ثبت شده نیز مربوط به تورم ۵۵/ ۸ درصدی ماه اکتبر بوده است.

مقامات ترکیه دستیابی به تورم تک رقمی ۵/ ۸ را برای سال‌جاری هدف‌گذاری کرده‌اند و بانک مرکزی نیز پیش‌بینی کرده تورم تا پایان امسال به ۳۲/ ۸ درصد برسد.