به گزارش «ایسنا» یکی از خدماتی که بانک‌ها به مشتریان خود ارائه می‌کنند، سرویس پیامکی آنهاست تا افراد از تراکنش‌ها و مانده حساب خود مطلع شوند. در این بین، مشتریان برای بهره‌مندی از این خدمت به بانک‌ها درخواست می‌دهند و در بازه ۶ماهه یا یکساله هزینه این سرویس بانکی از حساب آنها کسر می‌شود.

در حالی که مسوولان بانک‌های دولتی و خصوصی اعلام می‌کنند هزینه سرویس پیامکی در این بانک‌ها حداکثر ۱۵ هزار تومان است، در مواردی دیده شده که بیشتر از این مبلغ دریافت می‌شود. اکنون یکی از مشتریان بانک‌ها از اینکه بانکی بدون اطلاع مجدد به او با ارسال پیامک و اعلام رضایت، از حسابش برای سرویس پیامکی کسر می‌شود، گلایه می‌کند، چرا که بانک‌ها وظیفه دارند با ارسال پیامک به مشتریان اعلام کنند که آیا تمایل به ادامه بهره‌مندی از این سرویس بانکی دارند یا خیر؟ علیرضا قیطاسی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی در گفت‌وگو با «ایسنا» به بیان توضیحاتی در این زمینه پرداخت.

او گفت: اشتراک سرویس پیامکی بانک‌ها ۶ ماهه یا یکساله از حساب افراد کسر می‌شود که اگر شما اشتراک یکساله را در زمان ثبت درخواست برای بهره‌مندی از این سرویس انتخاب کرده باشید، برای شما پیامکی مبنی‌بر اعلام رضایت خود برای تداوم این سرویس ارسال می‌شود.