وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در عصر حاضر، مهارت‌آموزی اهمیت زیادی دارد و واحدهای صنعتی به این نتیجه رسیده‌اند که با اداره سنتی واحد خود بدون استفاده از مهارت و فن امکان ادامه حیات امکان‌پذیر نیست. وی  درباره اهمیت اینترنت اشیا، بلاک‌چین و هوش مصنوعی توضیح داد: در کنار آموزش فنی حرفه‌ای به کمک بخش خصوصی، بنیادهای اینترنت اشیا، بلاک‌چین و هوش مصنوعی را تاسیس کرده و در حال توسعه آن هستیم.  شریعتمداری تصریح کرد: در زمینه تولید محصولات الکترونیک مجازی و آی‌تی، اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزار‌ها قدم‌های بزرگی برداشته شده‌است.

وی به موضوع مهارت‌آموزی در مدارس، آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها نیز پرداخت و گفت: به‌رغم اینکه کرونا باعث شد آموزش مراکز فنی و حرفه‌ای در سال ۹۹ که اوج کرونا بود از سال ۹۸ کمتر باشد، ولی با آموزش ۳۶ هزار نفر بیشتر در مراکز کار و دانش تا حدودی این موضوع جبران شد و حدود ۲۰۴ هزار نفر در سال ۹۹ در کار و دانش، مهارت‌های فنی حرفه‌ای آموزش دیدند.

شریعتمداری بر توسعه مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها نیز تاکید کرد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: فعالیت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای باید در سطوح پایین آموزش، به صورت ویژه به مردم سپرده شود و سازمان در جایگاه مشاور، هادی و کمک‌کننده قرار بگیرد. او گفت: نقش آموزش فنی حرفه‌ای در ارتقای بهره‌وری در کشور مهجور است، با داشتن مهارت در زندگی خانوادگی، اجتماعی و شغلی می‌توان زندگی بهتری داشت.  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مهارت‌آموزی و مساله آسیب‌های اجتماعی نیز گفت: استفاده از مهارت در آسیب‌های اجتماعی در دستور کار قرار داشته؛ بالا بردن سطح آموزش‌ها و شکوفا کردن استعداد کسانی که دارای معلولیت ظاهری هستند اما توانایی فنی و مهارتی بالایی دارند در این دوره با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای و بهزیستی پیگیری شد و جریان بازتوانی مهارتی این مجموعه مورد توجه قرار گرفت.