بی‌رمقی طلای جهانی برای صعود

بیت‌کوین در چند روز گذشته روندی نسبتا ثابت را طی کرده و بین کانال ۴۷ هزار دلاری و ۴۹ هزار دلاری در حال نوسان بوده است. این در حالی است که با افزایش معاملات فرابورس (OTC) به نظر می‌رسد شرکت‌های بزرگ دوباره در سودای اضافه کردن رمزارزها به سبد دارایی‌های خود هستند و این می‌تواند باعث افزایش تقاضا و قیمت بیت‌کوین در هفته‌های آتی شود.

   انتظارات بازار طلا در ابهام

اونس جهانی در آغاز ماه سپتامبر، نتوانست از کانال هزار و ۸۲۰ دلاری گذر کند. صبح روز چهارشنبه قیمت طلا بعد از صعودی اندک، کاهشی شد. این افت ارزش به خاطر احتیاط سرمایه‌گذاران برای گزارش اشتغال ماه آگوست بود که در روزهای آتی منتشر خواهد شد. این گزارش می‌تواند سرنخ‌های دقیق‌تری را درباره زمان شروع برنامه کاهش سرعت خرید دارایی‌ها توسط فدرال رزرو و همچنین افزایش نرخ‌های بهره به سرمایه‌گذاران ارائه کند.

لازمه شروع فدرال رزرو برای اجرای برنامه کاهش حمایت‌ها، احیای بازار کار است که این امر تمرکز را بر گزارش مشاغل و حقوق و دستمزد که قرار است روز جمعه منتشر شود، بیشتر می‌کند. اقتصاددانان داوجونز پیش‌بینی می‌کنند که اقتصاد آمریکا توانسته ۷۵۰ هزار شغل ایجاد کند و در پی آن نرخ بیکاری به ۲/ ۵ درصد خواهد رسید.

سایر داده‌ها اما اخبار خوشی را برای اقتصاد آمریکا نشان نمی‌دهند. شاخص اطمینان مصرف‌کننده که برای اندازه‌گیری میزان خوش‌بینی مصرف‌کنندگان نسبت به شرایط اقتصادی جامعه به کار می‌رود به ۱۱۳ واحد رسید که این کمترین میزان در ۶ ماه گذشته به حساب می‌آید. برخی از مقامات بانک مرکزی اروپا نیز در حال بررسی این موضوع هستند که آیا دارایی‌های خود را کاهش دهند یا خیر. زیرا شاخص قیمت مصرف‌کننده‌(CPI) منطقه یورو ۳ درصد در ماه آگوست رشد کرد. این‌ شامل رابرت هولزمان، عضو شورای مدیریت بانک مرکزی اروپا می‌شود که پیشنهاد داد در جلسه شورای حاکمیت که هفته آینده برگزار می‌شود، کاهش دارایی‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

   سبز کم‌رنگ رمزارزها

بعد‌از‌ظهر چهارشنبه روند قیمتی بیت‌کوین تغییر کرد. در ساعات ابتدایی چهارشنبه، بزرگ‌ترین ارز دنیای دیجیتال با از دست دادن هزار دلار از ارزش خود برای اولین بار در ۱۰ روز گذشته به مرز ۴۶ هزار دلار نزدیک شد، اما در ادامه با تغییر روند توانست دوباره روند صعودی را در پیش بگیرد و با ثبت رشد یک درصدی روزانه تا بعدازظهر چهارشنبه در کانال ۴۷ هزار و ۷۰۰ دلار معامله شد. در حال حاضر بیت‌کوین در تلاش برای عبور از مقاومت ۴۸ هزار دلاری است و درصورتی که نتواند روند صعودی خود را از سر بگیرد، ناحیه حمایتی ۴۵هزارو۶۰۰دلار در انتظار آن است و با از دست دادن آن فعالان باید منتظر افت بیشتر آن تا ۴۵ هزار و ۵۰۰ دلار باشند. در این میان داده‌ها نشان ‌می‌دهند که معاملات فرابورس برای رمزارزهای بزرگ در حال افزایش است و این می‌تواند نشان از خریدهای بزرگ شرکت‌ها داشته باشد که منجر به افزایش تقاضا در بازار و افزایش قیمت در پی آن شود.

در معاملات روز گذشته در میان آلت‌‌کوین‌های بزرگ در بازار رمزارز، پولکادات یکی از سودآورترین توکن‌ها بود. این رمزارز که در روز گذشته ۸ درصد افزایش قیمت داشت، توانست سود هفتگی ۲۱ درصدی را برای سرمایه‌گذاران خود رقم بزند. این اتفاق پولکادات را به شکستن اوج تاریخی خود نزدیک‌تر کرد.

تحلیل‌گران دلیل این رشد را افزایش حجم معاملات، رشد شدید پروژه‌های اجرا شده روی شبکه و هیجان سرمایه‌گذاران برای مزایده پیش ‌روی پولکادات برای زنجیره‌های جانبی می‌دانند که در صورت ادامه این روند سرمایه‌گذاران می‌توانند امیدوار به شکست سقف تاریخی این توکن باشند.