اتریوم نزدیک به سقف ماه مه

اتریوم همچنان صعودی پرشتاب دارد. دومین ارز بزرگ بازار، توانست با شکستن مقاومت ۳ هزار و ۸۰۰ دلاری، تا مرز ۴ هزار دلار پیشروی کند تا خود را به سقف تاریخی ۴ هزار و ۳۶۰ دلاری که در ریزش ماه مه ‌از دست داد، نزدیک کند. اتریوم با این رشد ۶ درصدی، سود هفتگی ۲۷ درصدی را برای سرمایه‌گذاران به ثبت رساند و یکی از سودآورترین توکن‌ها در روزهای اخیر بازار بوده است. شاخص میزان ورود اتریوم به صرافی‌ها (Net Flow) در دو هفته‌ گذشته برای سرمایه‌گذاران سیگنالی مثبت داشت. این شا‌خص که نشان‌دهنده میزان توکن‌ها در صرافی و کیف‌پول‌های شخصی است، با منفی شدن نشان‌دهنده‌ افزایش جریان توکن‌ها از صرافی‌ها به کیف‌های شخصی است و این می‌تواند نشان‌دهنده این موضوع باشد که سرمایه‌گذاران اتریوم در سودای نگهداری (Hodl) از اتریوم‌های خود هستند. این سیگنالی است که نشان می‌دهد احتمالا روند اتریوم همچنان صعودی بماند. با این اتفاق «سلطه» شبکه‌‌‌ اتریوم در بازار بعد از مدت‌ها به ۲۰ درصد رسید و ارزش کل بازار بار دیگر به کانال ۲ تریلیون و ۲۰۰ میلیون دلار بازگشت.

تحلیل‌های فنی نشان می‌دهد اتریوم در ادامه مسیر صعودی خود ناحیه‌ مقاومتی ۴هزار و ۱۵۰ دلاری را در پیش‌رو دارد که در صورت گذشتن از آن می‌تواند برای سقف تاریخی ۴ هزار و ۳۰۰ خیز بردارد. اما در صورتی که این روند با مقاومت خرس‌های بازار روبه‌رو شود و فاز اصلاحی خود را آغاز کند، سرمایه‌گذاران باید به حمایت قوی ۳ هزار و ۶۰۰ دلاری امیدوار باشند.

   بار سنگین بیت‌کوین برای صعود

پرچم‌دار رمزارزها در دو هفته گذشته برای سومین بار کانال ۵۰‌هزار دلاری را امتحان کرد. بیت‌کوین که روند صعودی پرشتاب خود را از ابتدای ماه آگوست آغاز کرده بود، توانست بعد از سه ماه برای اولین بار در بیش از سه ماه گذشته به بالای کانال ۵۰ هزار دلاری برسد. اما حضور آن در این کانال دوام نداشت و باعث شد بیت‌کوین مجددا این کانال را از دست بدهد و طی هفته‌‌ گذشته تا ۴۶ هزار و ۶۰۰ دلار نیز افت کند. اما در پایان هفته، توانست بار دیگر به ناحیه‌‌ ۵۰‌هزار دلاری بازگردد. اگرچه از نظر تاریخی ماه سپتامبر همیشه ماه سختی برای گاو‌های بیت‌کوین بوده است، اما رالی اخیر یک شروع مثبت برای این ماه به حساب می‌آید. طبق داده‌های بای‌بیت، سرمایه‌گذاران در سپتامبر ۴ سال گذشته متحمل ضرر شده‌اند و حداکثر بازده ماهانه در سپتامبر، اندکی بالاتر از ۶ درصد است. بیت‌کوین تا زمان ثبت این گزارش، با ثبت رشدی نیم درصدی در مرز کانال ۵۰ هزار‌ دلار در حال معامله بود. شاخص Net Flow کل صرافی برای بیت‌کوین نیز طی چند روز اخیر منفی بوده است که نشان از امید سرمایه‌گذاران برای ادامه روند بیت‌کوین و تثبیت قیمت آن بالای کانال ۵۰‌هزار دلار دارد.

   عرضه اولیه عمومی بایننس در آمریکا

جانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل بزرگ‌ترین صرافی دنیا، بایننس اعلام کرد در راستای قانونی‌سازی فعالیت‌های خود در ایالات‌متحده، ممکن است تا سه سال آینده، بازوی آمریکایی خود را به صورت عرضه اولیه عمومی (IPO) منتشر کند.  بایننس ارائه خدمات به کاربران مستقر در انتاریو را متوقف کرد. به طور مشابه، مجبور شد خدمات خود را در انگلستان نیز محدود کند. به طور دقیق، کشورهایی مانند بریتانیا، ژاپن و کره‌جنوبی سخت تلاش می‌کنند تا مبادلات ارزهای دیجیتال را با مقررات سختگیرانه کنترل کنند. به نظر می‌رسد شعبه ایالات‌متحده بایننس با برنامه‌ای برای عرضه عمومی در آینده به دنبال باز کردن جای پای خود در این کشورها باشد. این امر به بایننس این فرصت را می‌دهد تا از همه مشکلات قانونی خود پیشی بگیرد.