به گزارش خبرگزاری مهر، اسکندری پیش از این سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری آتیه‌صبا بوده است. او دانش‌آموخته دکترای مدیریت بازرگانی است و معاونت توسعه بازار بورس کالای ایرانی، مدیرعاملی OTC  سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، عضویت در هیات‌مدیره شرکت‌های مختلف و فعالیت در بازار سرمایه را در کارنامه خود دارد.  به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در متن حکم عبدالملکی برای انتصاب اسکندری چنین آمده است: «با عنایت به مراتب تعهد، سوابق و تجربیات ارزشمند علمی و عملی جنابعالی، به موجب این حکم، شما را به عنوان سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری منصوب می‌‌‌کنم. امید است با اتکال به ذات اقدس الهی در انجام وظایف و امور محوله و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و دولت مردمی سیزدهم موفق و موید باشید.» اکبر افتخاری دیروز با انتشار پیامی، خداحافظی خود با صندوق بازنشستگی کشوری را اعلام کرد. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، در پیام خداحافظی افتخاری آمده است: «اکنون که پس از ۲۰ماه، جایگاه مدیرعاملی صندوق بازنشستگی کشوری را ترک می‌‌‌کنم، پروردگار مهربان را شکرگزارم که افتخار خدمت به جامعه شریف بازنشستگان را به من ارزانی داشت و توفیق داد تا در مسیر تعالی این نهاد دیرپا و پیشرفت امور بازنشستگان، گامی هرچند کوچک بردارم. در این مدت، میهن عزیز ما ایران روزهای تلخ و سختی را سپری کرد. کوشش من و همکارانم بر این بود تا به قدر وسع از دامنه دشواری‌‌‌هایی که به سبب تحریم‌‌‌های ظالمانه و فراگیری بیماری کووید-۱۹ متوجه بازنشستگان ارجمند و خانواده‌‌‌های آنان بود، بکاهیم و در عین حال، اجازه ندهیم اجرای برنامه‌‌‌های راهبردی و بلندمدت صندوق دچار وقفه شود. متناسب‌‌‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان و افزایش بالغ بر ۱۳۵درصدی حقوق آنان، افزایش سود ناشی از فعالیت‌‌‌های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری از ۴۱۷۵میلیارد تومان در سال ۱۳۹۸ به حدود ۱۵هزار میلیارد تومان در زمان حاضر، کاهش وابستگی صندوق به بودجه دولتی از ۷۵درصد به ۷۰ درصد، ساماندهی بنگاه‌‌‌های اقتصادی و کاهش تعداد بنگاه‌‌‌ها از ۱۴۸به ۸۸ بنگاه، احیا و توسعه بنگاه‌‌‌های برخوردار، گسترش خدمات بیمه‌‌‌ای به بازنشستگان گرامی و خانواده‌‌‌های آنان، از جمله افزایش پوشش‌‌‌ها و دو برابر شدن سقف تعهدات بیمه تکمیلی درمان، ارائه انواع تسهیلات مالی و بسته‌‌‌های رفاهی و معیشتی به بازنشستگان ارجمند از جمله وام‌های ضروری، وام ازدواج فرزندان و بالا رفتن ۲۲درصدی قدرت خرید آنان به صورت غیرمستقیم، ارتقای شفافیت سازمانی با کسب رتبه پنجم در کشور و رتبه نخست در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کسب رتبه اول در جشنواره شهید رجایی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اجرای ده‌‌‌ها برنامه در حوزه‌‌‌های راهبردی تحول دیجیتال، تعالی سازمانی و گسترش و بهبود ارتباط با ذی‌نفعان از مهم‌ترین اقدام‌‌‌هایی است که در ۲۰ماه گذشته به انجام رسید.»

  ایجاد فضای آرام در صندوق

در مراسم معارفه محمد اسکندری که دیروز با حضور اسماعیل زارعی‌کوشا برگزار شد، سرپرست جدید صندوق بازنشستگی کشوری، نظریه مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری را تحول در حوزه فناوری اطلاعات، کوتاه شدن مسیر دسترسی به اطلاعات و شفافیت عنوان کرد و گفت: این نظریه در دوره‌‌‌های مختلف مدیریتی مطرح شده و خوشبختانه در دوره گذشته کارهای خوبی در این حوزه‌‌‌ها انجام شده است که باید ادامه یابد. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اسکندری با بیان اینکه شیوه من استفاده از مدیریت حرفه‌‌‌ای است و در دوران کاری خود هیچ‌گاه ذره‌‌‌ای از آن کوتاه نیامده‌ام، افزود: فلسفه وجودی حضور همه ما به عنوان مدیر و کارمند در صندوق بازنشستگی کشوری، خدمت به عزیزان بازنشسته است. وی ادامه داد: لازم است به رویکردهای غیرحرفه‌‌‌ای و غیرعلمی در این حوزه کمتر توجه شود؛ چراکه چنین رویکردهایی ما را دچار حاشیه می‌کنند. قطعا شفافیت از مسیر آرامش و دوری از هیاهو می‌‌‌گذرد و تلاش ما در صندوق، ایجاد فضای آرامش خواهد بود.

سرپرست جدید صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد: باید آینده صندوق بازنشستگی بر اساس منابع و مصارف تعریف شود. در حال حاضر صندوق، به عنوان یکی از چند بحران کشور شناخته می‌شود، بنابراین باید اتکای صندوق را به بودجه عمومی کاهش دهیم. او تغییر مدیریت اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری از شیوه بنگاه‌‌‌داری به مدیریت ثروت و سرمایه را ضروری دانست و گفت: تغییر شیوه مدیریت در کنار بهبود و ارتقای خدمات به بازنشستگان عزیز باید انجام شود. ما وظیفه داریم آینده‌‌‌ای را برای بازنشستگان تعریف کنیم که به‌واسطه آن کمترین دغدغه را داشته باشند، باید ثروتی به صندوق تزریق شود و این مهم را دست‌‌‌یافتنی کند. سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری، اجرای نظام جامع تامین اجتماعی را مهم عنوان کرد و افزود: با اجرای نظام جامع تامین اجتماعی، جایگاه صندوق بازنشستگی و خدمات به بازنشستگان عزیز ارتقا خواهد یافت.