به گزارش فاکس بیزینس، در حالی که اقتصاد آمریکا کماکان درگیر مواجهه با پیامدهای ناشی از کرونا است، نتایج یک گزارش جدید نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۰ درآمد شهروندان آمریکایی کاهش پیدا کرده ‌است. یک سال قبل از آغاز کرونا متوسط درآمد تعدیل یافته (با نرخ تورم) خانوارهای آمریکایی به رکورد سال ۱۹۶۷ میلادی رسیده بود اما در سال ۲۰۲۰ این رقم با ۹/ ۲ درصد کاهش نسبت به سال قبل خود به ۶۷ هزار و ۵۰۰ دلار رسیده‌ است.

همچنین نرخ فقر در آمریکا در سال ۲۰۲۰ معادل ۴/ ۱۱ درصد اندازه‌گیری شده که این رقم نسبت به سال قبل یک درصد بیشتر شده ‌است. در سال ۲۰۲۰ حدود ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار آمریکایی در فقر زندگی می‌کرده‌اند که نسبت به سال قبل سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بیشتر شده ‌است. طبق اعلام مراجع رسمی، درآمد کمتر از ۲۶ هزار و ۲۰۰ دلار در سال در آمریکا در محدوده خط فقر قرار می‌گیرد. در این سال ۲۸ میلیون آمریکایی فاقد پوشش بیمه‌ای بوده‌اند که در مقایسه با سال ۲۰۱۹ رشد قابل توجه ۶/ ۸ درصدی را نشان می‌دهد. بخش بزرگی از اقتصاد آمریکا سال قبل تحت تاثیر شیوع کرونا به تعطیلی کشیده شد و شرکت‌ها مجبور شدند دست به تعدیل گسترده نیرو بزنند. در سال ۲۰۲۰ اقتصاد آمریکا بدترین عملکرد خود را پس از جنگ جهانی دوم به ثبت رساند.

با این حال شرایط امسال رو به بهبود است و انتظار می‌رود متوسط درآمد امسال دست کم به سطح سال ۲۰۱۹ برگردد. یک کارگر حوزه فلزات در همین رابطه گفت: «سال قبل از کار اخراج شدم اما اکنون مجددا به سر کار فرا خوانده شده‌ام. دستمزدم هم به ۲۰ دلار در ساعت افزایش پیدا کرده و همسرم نیز توانسته است کار جدیدی پیدا کند.»