پیش از این شماری از کشورهای عضو گروه هفت از جمله ژاپن خواستار ایجاد یک چارچوب قانونی بین‌المللی برای مقابله با پول‌شویی و تامین مالی فعالیت‌‌های مجرمانه و تروریستی از طریق ارزهای دیجیتالی شده بودند. کارگروه FATF از سال‌ها پیش وظیفه نظارت و قانون‌گذاری در حوزه مقابله با پول‌شویی و ریسک مالی را دارد و از دو سال پیش به‌طور جدی مطالعه روی فناوری‌‌های نوین مالی نظیر دیفای و NFT را آغاز کرده بود.

به گفته پلیر، دستورالعمل آتی حاوی توضیحاتی درباره اعمال استانداردهای این کارگروه روی ارزهای دیجیتالی با ارزش ثابت‌(استیبل کوین‌‌ها) نیز خواهد بود. او گفت از تمامی کشورها انتظار دارد هر چه سریع‌تر استانداردهای FATF روی تراکنش‌‌های مرتبط با رمزارزها را روی سیستم داخلی خود اعمال کنند. در پی انتشار این خبر بازار رمزارزها دچار ریزش شدیدی شده است، چرا که انتظار می‌رود دولت‌ها و نهادهای بانکی به تدریج به سمت نظارت بیشتر روی معاملات این دسته از دارایی‌‌ها حرکت کنند.

سیان جونز، تحلیلگر بازارهای مالی در موسسه ایکس رگ گفت: انتظار می‌‌رود راهنمای FATF به‌طور خاص به حوزه فناوری مالی غیرمتمرکز موسوم به دیفای ورود کند هرچند NFT‌ها نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود. این دستورالعمل احتمالا سختگیرانه و جامع بوده و هزینه بالایی را به این صنعت برای انطباق با آنها تحمیل خواهد کرد.