به گزارش راشاتودی، این موسسه گفته که انتظار دارد برای سال ۲۰۲۱ اقتصادهای آسیایی به‌طور متوسط ۵/ ۶درصد رشد کنند و این رقم در پیش‌بینی قبلی ۶/ ۷درصد بود.

صندوق بین‌المللی پول گفته است اوضاع نامطمئن کنترل شیوع ویروس کرونا، ابهامات نسبت به تاثیرگذاری واکسیناسیون برای مقابله با انواع مختلف ویروس کرونا، اختلال در چرخه تامین کالا و تبعات عادی‌سازی سیاست‌های پولی در آمریکا و تاثیر آن بر دیگر نقاط جهان از جمله خطراتی است که فضای رشد اقتصادی به کشورهای آسیایی را تحت فشار کاهشی قرار داده است.

صندوق‌ بین‌المللی پول همچنین گفته شیوع ویروس کرونا همچنان در حال تاختن در آسیا است. با این حال اما به اعتقاد این موسسه منطقه آسیا و اقیانوسیه همچنان بیشترین رشد اقتصادی را در سال جاری به ثبت خواهد رساند؛ به‌گونه‌ای‌که انتظار می‌رود چین برای سال ۲۰۲۱ رشد اقتصادی ۸درصدی و برای سال آینده رشد ۶/ ۵درصدی داشته باشد.

صندوق بین‌المللی پول گفته است البته روند بهبود اوضاع در آسیا نامتوازن خواهد بود؛ زیرا تکرار موج گرفتن شیوع ویروس کرونا و اجرای متفاوت سیاست‌های انقباضی پولی موجب می‌شود که روند رشد اقتصادی در کشورهای مختلف متفاوت باشد.صندوق بین‌المللی پول گفته انتظار دارد پس از سقوط اقتصادی هند در سال ۲۰۲۰ این کشور امسال رشد اقتصادی ۵/ ۹درصدی را به ثبت برساند.

رشد اقتصادی ژاپن هم پس از رشد ناامیدکننده سه‌ماه دوم سال جاری به ۴/ ۲درصد برای سال ۲۰۲۱ پایین آمده است.

صندوق‌ بین‌المللی پول گفته اگرچه کشورهایی نظیر استرالیا، کره‌جنوبی و نیوزیلند خوب است؛ اما دیگر کشورهای آسیایی از جمله اعضای گروه «آ‌سه‌آن» همچنان با چالش‌های جدی از محل شدت گرفتن دوباره شیوه ویروس کرونا و تبعات آن برای برخی بخش‌های اقتصادی آنها روبه‌رو هستند.