نوبت اصلاح ارزهای دیجیتال

در پی این اتفاق سایر ارزهای دیجیتال نیز در فاز اصلاح قرار گرفتند. اتریوم که توانسته بود به سقف تاریخی خود نزدیک شود، با این اتفاق ۵ درصد از ارزش خود را از دست داد و در مرز ۴ هزار دلار قرار گرفت. رمزارز شیبااینو نیز که در روزهای اخیر رشدهای قابل‌توجهی را محقق کرده بود با ادامه روند صعودی خود ۱۰۰ درصد رشد را در ۷ روز گذشته محقق کرد و به جایگاه یازدهمین رمزارز بزرگ بازار رسید.

فلز زرد نیز که با گزارش‌ها و داده‌های ضعیف از تورم و اشتغال ایالات‌متحده جان تازه‌ای برای صعود پیدا کرده بود، با انتشار گزارش شاخص اعتماد مصرف‌کننده در ماه اکتبر، وارد فاز نزولی شد.  این شاخص اقتصادی که میزان خوش‌بینی از وضعیت اقتصادی خود مصرف‌کننده و شرایط کلی اقتصاد را نشان می‌دهد، بعد از سه ماه مجددا مثبت شد که این سیگنال نزولی را به طلا مخابره کرد. در پی این گزارش، فلز زرد طی دو روز معاملاتی از محدوده هزار و ۸۰۵ دلاری، تا هزار و ۷۸۵ دلار کاهش یافت. اما با تعدیل آثار این شاخص و زنده‌شدن مجدد انتظارات تورمی باعث شد ارزش اونس جهانی تا زمان تهیه این گزارش به هزار و ۷۹۵ دلار رسید.

   افت ۲۰۰ میلیون دلاری ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین به زیر ۶۰ هزار دلار بازگشت. بزرگ‌ترین ارز دنیای دیجیتال که در هفته گذشته سقف تاریخی ۶۷ هزار دلاری جدید خود را به سرمایه‌گذاران معرفی کرد، نیازمند استراحت، برای ادامه روند خود در کانال صعودی اخیر خود بود. از همین رو تحلیل‌گران معتقد بودند که قبل از شروع مجدد موج صعودی بعدی بیت‌کوین، یک روند اصلاحی در تابلوی قیمتی آن دیده خواهد شد. اتفاقی که طی دو روز گذشته باعث از دست رفتن بیش از ۷ درصد ارزش بیت‌کوین شد و قیمت آن به زیر ۵۹ هزار دلار رسید. سایر ارزهای دیجیتال نیز تقریبا همین روند را پیگیری کردند و اصلاح در سراسر بازار مشاهده شد. اتریوم که تا مرز لمس سقف تاریخی خود پیش رفته ‌بود، توانست مسیر خود را ادامه دهد و به مرز ۴هزار دلاری بازگشت. رمزارز شیبااینو اما در میان بزرگان بازار تنها توکن صعودی به حساب می‌آمد. این رمزارز که طی ۲۰ روز گذشته سودی بالغ بر ۴۰۰ درصد را برای سرمایه‌گذاران خود به ثبت رسانده بود روز گذشته نیز با رشدی ۲۰ درصدی به ۵ صدهزارم دلار رسید. در پی این نوسانات ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال با افتی بیش از ۵ درصد به ۴۷/ ۲ تریلیون دلار رسید.

   دست‌انداز آماری برای طلا

شاخص اعتماد مصرف‌کننده دست‌اندازی قیمتی برای طلا ایجاد کرد. اونس جهانی که در چند روز معاملاتی پیشین توانسته بود با افزایش انتظارات تورمی و فاصله گرفتن اقتصاد از اشتغال کامل، به کانال هزار و ۸۰۰ دلاری بازگردد، با رسیدن گزارشی از واشنگتن، دو کانال عقب‌‎نشینی کرد. روز سه‌شنبه طلا توانست تا هزار و ۸۱۰ دلار پیشروی کند که این  بالاترین ارزش آن در تقریبا دو ماه گذشته به حساب می‌آید. اما در میان روز با رسیدن گزارش شاخص اعتماد مصرف‌کننده ایالات‌متحده، ترمز طلا کشیده شد. هیات کنفرانس (The Conference Board) روز سه‌شنبه شاخص اعتماد مصرف‌کننده ماه اکتبر ایالات‌متحده را منتشر کرد.

این گزارش نشان می‌داد که این شاخص در ماه اکتبر، بعد از سه ماه متوالی افت، برخلاف پیش‌بینی‌ها افزایش یافت و به ۸/ ۱۱۳ واحد رسید. این در حالی است که این شاخص از ماه جولای وارد فاز کاهشی شده ‌بود و تقریبا از ۱۳۰ واحد به ۱۱۰ واحد رسید. اتفاقی که نشان می‌دهد هزینه‌های مصرف‌کنندگان به حمایت خود از رشد اقتصادی در ماه آتی ادامه خواهد داد. در پی این گزارش طلا در روز سه‌شنبه ۲۰ دلار افت کرد و به هزار و ۷۸۵ دلار رسید. صبح روز چهارشنبه نیز در ادامه همین روند در حال نوسان بود، اما انتشار داده‌های جدید از تولید ایالات‌متحده باعث شد طلا با شیب ملایمی در مسیر صعود قرار بگیرد. داده‌ها نشان می‌دهند که تولیدات کالاهای بادوام در ماه سپتامبر کاهش یافته است. این می‌تواند نشان از مشکلات در زنجیره تامین در اقتصاد آمریکا داشته باشد. در پی این خبر طلا در مسیر صعودی خود تا هزار و ۷۹۶ دلار نیز پیشروی کرد.