«دنیای‌اقتصاد» یک سرمایه ملی است

دکتر اخلاقی در این دیدار، مجموعه «دنیای‌اقتصاد» را رسانه‌ای دانست که بدون وابستگی به جریان‌های سیاسی کشور با حفظ استقلال فکری توانسته است منشا اثر باشد. به گفته وی، گروه رسانه‌ای دنیای‌اقتصاد در حال حاضر به یک سرمایه ملی تبدیل شده که طرف مشورت مستقیم و غیرمستقیم مدیران ارشد کشور قرار می‌گیرد و به یک مجموعه منسجم فکری تبدیل شده است. مدیرعامل بانک تجارت در این دیدار به موضوع ظرفیت‌های مدیریتی در کشور اشاره کرد و گفت: مقوله توسعه به خودی خود اتفاق نمی‌افتد و باید افرادی متخصص و باتجربه آن را محقق کنند و این افراد، مدیران این کشور و کارکنان سازمان‌های مختلف هستند.

دکتر اخلاقی تاکید کرد: باید با نظام مدیریتی کشور برخوردی هوشمندانه صورت گیرد تا بتوان از این ظرفیت نهایت استفاده را برد. وی با اشاره به جفاهایی که گاه و بیگاه در حق  مدیران و کارکنان بانک‌ها می‌شود به نقش رسانه‌ها به ویژه رسانه تاثیرگذاری چون «دنیای‌اقتصاد» اشاره کرد و افزود: ما از مجموعه دنیای‌اقتصاد انتظار داریم تا به این وظیفه ملی خود بیش از پیش عمل کند و با نگاهی بی‌طرفانه و کارشناسانه از این ظرفیت ملی حمایت نماید. دکتر اخلاقی با ذکر چند نمونه از برخوردهای غیراصولی با مدیران و مجموعه‌های بانکی افزود: شاید در سطوح مختلف تاثیر این اقدامات بر عملکرد بانک‌ها درک نشود و این مسوولیت رسانه‌های تخصصی و ملی است که خسارت‌های مترتب بر این مجموعه‌ها را که ناشی از برخورد غیرمسوولانه است، گوشزد و تحلیل کنند.

علی کی‌لانی، رئیس هیات مدیره بانک تجارت هم با تایید سخنان دکتر اخلاقی در مورد حساسیت برخورد با نظام بانکی کشور گفت: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از رسانه‌ها فقط جنبه‌های منفی یک موضوع را برجسته می‌کنند و این یک نیاز اساسی است که رسانه‌های تاثیرگذاری چون «دنیای‌اقتصاد» به صورت کارشناسی نقش نظام بانکی در اقتصاد کشور و پیشبرد اهداف‌ دولت‌ها را تبیین کنند.

اشرف‌نژاد، عضو هیات مدیره بانک تجارت هم مجموعه دنیای‌اقتصاد را رسانه‌ای چندوجهی دانست که  تلاش می‌کند به تمامی نیازهای مخاطب خود پاسخ دهد. مرتضی ترک‌تبریزی، نایب رئیس هیات‌مدیره بانک تجارت هم در این دیدار با اشاره به جامع‌الاطراف بودن «دنیای‌ اقتصاد» در پرداختن به مباحث مختلف سیاسی و اقتصادی و... از دکتر علیرضا بختیاری، مدیرمسوول روزنامه دنیای‌اقتصاد خواست تا با توجه به اهمیت صنعت پرداخت در مباحث کارشناسی، توجه بیشتری به این صنعت شود.

در ابتدای این دیدار ابراهیم کاظم‌پور، مدیر امور هیات‌مدیره بانک تجارت، با اشاره به پیشینه همکاری‌های این بانک با «دنیای‌‌اقتصاد»  گفت: در مجموعه بانک تجارت «دنیای‌اقتصاد» جایگاه خاصی دارد و ما این رسانه را یک رسانه فاخر می‌دانیم که پشتوانه آن دانش، تخصص و مدیریت حرفه‌ای است. کاظم‌پور، تحلیل‌های اقتصادی منتشر شده در روزنامه دنیای‌اقتصاد را نتیجه نگاه علمی دست‌اندرکاران این مجموعه به اقتصاد کشور دانست و آن را پشتوانه‌ای برای نظام تصمیم‌گیری کشور ارزیابی کرد. دکتر علیرضا بختیاری، مدیرعامل گروه رسانه‌ای دنیای‌اقتصاد هم در این دیدار ضمن خوشامدگویی به مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره بانک تجارت، تاریخچه مختصری از تاسیس این مجموعه ارائه کرد و گفت: در سال ۱۳۸۱ «دنیای‌اقتصاد» مجموعه کوچکی بود که با همت تعدادی از روزنامه‌نگاران حرفه‌ای، اساتید دانشگاه و صاحب‌نظران اقتصادی فعالیت خود را آغاز کرد. وی افزود: از ابتدای امر، دست‌اندرکاران این مجموعه تلاش کردند تا ضمن بی‌طرفی در مسائل سیاسی کشور و بدون وابستگی به یک جناح سیاسی در یک چارچوب فکری منسجم، اهداف خود را به پیش ببرند. دکتر بختیاری، اقتصاد آزاد و رقابتی را چارچوب فکری این مجموعه دانست و تاکید کرد: از ابتدا تلاش کرده‌‌ایم تا از این منظومه فکری خارج نشویم و دوری و نزدیکی جریان‌های سیاسی کشور و دولت‌ها به «دنیای‌اقتصاد» هم با همین معیار سنجیده شده است.

وی به برنامه‌های توسعه‌ای مجموعه دنیای‌اقتصاد اشاره کرد و افزود: در تمام مدت نزدیک به ۲۰ سال فعالیت این رسانه همیشه تلاش کرده‌ایم تا از توسعه بازنمانیم و در عرصه‌های مختلف رسانه‌ای فعالیت داشته باشیم.  مدیرعامل گروه رسانه‌ای دنیای‌اقتصاد، با اشاره به بازدید روزانه ۳ میلیونی از فضای مجازی دنیای‌اقتصاد توضیحاتی در مورد فعالیت رسانه‌های زیرمجموعه این گروه رسانه‌ای همچون، روزنامه انگلیسی فایننشال تریبیون، هفته‌نامه تجارت فردا، اکوایران (شبکه اینترنتی دنیای‌ اقتصاد)، سایت و کانال دنیای‌اقتصاد و سایت اقتصاد‌نیوز ارائه کرد.