به گزارش «ایرنا» از سازمان برنامه و بودجه، سیدمسعود میرکاظمی در نشست با اعضای شورای فرماندهی بسیج این سازمان با تاکید بر اینکه فعالیت‌های تخصصی با نگاه بسیجی انجام می‌شود، اظهار کرد: بسیج به مجموعه‌ای تبدیل شده که هر جا ضرورتی وجود داشته باشد حضور پیدا می‌کند. در سیل، زلزله، جنگ و واکسیناسیون شاهد نقش‌آفرینی بی‌بدیل این بخش بوده‌ایم.

وی با اشاره به نقش بسیج در کمک به حل مشکلات اقتصادی گفت: مساله‌ای که در سازمان برنامه و بودجه به‌ویژه از سوی بسیج باید دنبال شود روحیه و مطالبه تغییر است، زیرا تغییر ریل اقتصادی یک ضرورت است و منجر به بهره‌وری بالا و استفاده موثر از منابع خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهوری با بیان اینکه سرنوشت اقتصادی کشور به اراده بیگانگان گره زده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: مذاکره مسیر خود را طی می‌کند اما ایران کشور فقیری نیست که معطل کشورهای دیگر باشد.

وی با بیان اینکه لازم است سیاست‌ها اصلاح و مسیر درستی اتخاذ شود، اظهار کرد: بسیج می‌تواند در فرهنگسازی و ترویج روحیه انقلابی کمک بزرگی به کشور کند زیرا بی‌ارادگی، کشور را دچار مشکل می‌کند اما اراده انقلابی و روحیه می‌تواند تغییر لازم را ایجاد کند. رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به مشکلات اقتصادی به ارث رسیده به دولت سیزدهم تصریح کرد: مشکل امروز مردم معیشت، وضعیت کسب‌و‌کار، درآمد خانوار و تورم است و هدف‌گیری همین شاخص‌ها و حل مشکلات از وظایف سازمان برنامه و بودجه محسوب می‌شود و در سه ماهی که دولت سیزدهم مستقر شده است، ثبات اقتصادی در سازمان برنامه و بودجه هدفگیری شده تا اعتماد به اقتصاد برگردد.

معاون رئیس‌جمهوری با انتقاد از میراث به‌جا مانده فروش اوراق دولتی در دولت گذشته، اظهار کرد: سال ۹۶ فضا برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور بیش از امروز فراهم بود اما با این وجود فعالیت برای افزایش درآمد و مدیریت بر هزینه‌ها ادامه خواهد داشت و با کمک خدا حتما به نتیجه مطلوب می‌رسیم. اگر به‌جای کدخدا به خدا اتکا شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی وظیفه سازمان برنامه وبودجه را اصلاح ساختار بودجه دانست و گفت: این نهاد نقش اصلی در تغییرات را بر عهده دارد به‌شرطی که درگیر مسائل حاشیه‌ای نشود و بقیه سازمان‌ها را برای این تغییرات بسیج کند. میرکاظمی نقش بسیج در تغییر ریل اقتصادی را مهم دانست و تاکید کرد: بسیج همان‌طور که در همه مسائل جلودار است در بستر‌سازی و فرهنگسازی برای تغییرات جلودار باشد تا بتوانیم به نتیجه مطلوب دست‌یابیم.

معاون رئیس‌جمهوری به اهمیت اقناع‌سازی برای دستیابی به اصلاحات ساختاری اشاره کرد و گفت: جلسات منظمی جهت هم‌اندیشی و هم‌افزایی با نمایندگان مجلس، کمیسیون‌های مجلس و وزرا تشکیل شده و مسیر اقناع‌سازی جهت تغییر ریل اقتصادی ادامه خواهد داشت.