Untitled-2

فوریه برای بیت‌کوین هم با درگیری شدید میان خریداران و فروشندگان آغاز شد. بیت‌کوین تقریبا در کانال 38‌هزار دلار زمین‌‌‌گیر شده است و پنج روزی می‌شود که نتوانسته از این محدوده خارج شود. اتریوم هم طی 24 ساعت گذشته به کانال 2800 دلار یورش برد، اما نتوانست خود را در این کانال نگه داشته و دوباره به محدوده 2700 دلار بازگشت.

تحلیلگران بر این عقیده‌‌‌اند که حرکات قیمتی اخیر بیت‌کوین نشان از ورود سرمایه‌‌‌های بزرگ، چه شخصی و چه شرکتی است. بازار رمزارزها نسبت به بازارهای مالی دیگر بسیار کوچک‌تر است و به همین دلیل، کوچک‌ترین سرمایه‌‌‌ها نیز می‌توانند تغییرات بزرگی ایجاد کنند. درجا زدن قیمت در نواحی کنونی در کنار کاهش حجم معاملات نشان می‌دهد که خریدهای انجام شده در روزهای گذشته توسط افراد آگاه و به اصطلاح پول هوشمند انجام شده و این نقاط احتمالا کف جدید قیمت بیت‌کوین خواهد بود.  نمودار میزان ورودی استیبل‌‌‌کوین به صرافی‌‌‌ها نیز نشان‌‌‌دهنده همین موضوع است. بر اساس داده‌‌‌های ارائه شده از سوی سایت داده‌‌‌پردازی Cryptoquant که در حوزه پردازش داده‌‌‌های مربوط به بازار رمزارزها فعالیت می‌کند، طی 11 روز گذشته حتی یک روز شاهد عدد منفی در جریان ورود استیبل‌‌‌کوین به صرافی‌‌‌ها نبودیم و تمام 11 روز اخیر جریان ورود استیبل‌‌‌کوین به صرافی‌‌‌ها مثبت بوده و حجم زیادی وارد صرافی‌‌‌ها شده است. استیبل‌‌‌کوین‌‌‌ها رمزارزهایی هستند که ارزش آنها برابر با یک واحد از یک ارز خاص است. در اینجا منظور استیبل‌‌‌کوین‌‌‌های دلاری است و بر اساس داده‌‌‌ها، طی 11روز گذشته 6/ 5‌میلیارد دلار قدرت خرید به بازار تزریق شده است. در صورتی که شرایط روانی بازار بهبود یابد، می‌توانیم انتظار رشد خوبی در قیمت رمزارزها داشته باشیم. در حال حاضر مهم‌ترین مقاومت مقابل قیمت بیت‌‌‌کوین، مقطع 40‌هزار دلار است.

با توجه به شرایط شکننده بازار سهام، معامله‌‌‌گران انتظار داشتند تا فدرال رزرو از مواضع ضد تورمی خود کوتاه بیاید. این موضوع خود را در افزایش تعداد قراردادهای پوزیشن لانگ طلا در هفته منتهی به 25 ژانویه نشان داد. اما شرایط به نفع دیدگاه مثبت این افراد رقم نخورد و لحن جرمی پاول نشان داد که فدرال رزرو بر سر مواضع خود ایستاده است. در هفته پیشین نیز بازار با رسیدن به قیمت 1850 دلار به ازای هر اونس (سقف دوماهه) ثابت کرد دیدگاه ریزشی معامله‌‌‌گران اشتباه بوده و شرایط ژئوپلیتیک بر قیمت طلا اثر بیشتری داشته است. اکنون نیز به نظر می‌رسد با توجه به وجود تعداد زیادی قرارداد لانگ، صندوق‌های پوشش ریسک و مدیران شرکت‌های مالی که با سرمایه خود روی رشد طلا شرط بسته‌‌‌اند، ناچارند که از قیمت در این نواحی حمایت کنند تا بیش از این متضرر نشوند.