21 copy

این افزایش قیمت سبب خروج مجدد نرخ دلار از کانال 25 هزار تومانی و ورود این ارز به کانال 26 هزار تومانی شد. اما چندی بعد و پس از انتشار اخبار مثبت جدید که بر استراتژیک بودن توقف پیش‌رو دلالت داشت، هیاهوی معامله‌گران افزایشی آرام گرفت و ترمز دلار در کانال 26 هزار تومانی گرفته شد. برخی از تحلیلگران ارزی بازار تهران نیز با اشاره به عدم پیشروی روند افزایشی نرخ شاخص بازار ارز در روز گذشته از عدم کشش این ارز در سطوح قیمتی بالاتر و انتظارات مثبت جامعه نسبت به آینده بازار ارز سخن گفتند. قیمت سکه نیز به سطح قیمتی 12 میلیون و 410 هزار تومان رسید.  دیروز شنبه 21 اسفند ماه بازار ارز تهران در پله‌های ابتدایی کانال 26 هزار تومانی به کار خود پایان داد. پس از افزایش قیمت‌های مشاهده شده در نرخ معاملات فردایی دلار در روز جمعه، اسکناس آمریکایی بار دیگر و با شروع ساعات اولیه بازار روز شنبه به کانال 26 هزار تومانی وارد شد. در ابتدا نرخ این ارز با افزایشی 200 تومانی نسبت به سطح قیمتی روز پنج‌شنبه 19 اسفند و در حوالی رقم 26 هزار تومان مطرح می‌شد. در ادامه روند افزایشی مذکور دلار به پله‌های دوم و سوم کانال 26 هزار تومانی نیز رسید. به صورتی که نرخ معاملات نقدی صبح روز شنبه به حوالی رقم 26 هزار و 300 تومان رسید. این روند افزایشی که در نتیجه مستقیم خبر توقف در مذاکرات هسته‌ای وین رخ داده بود پس از انتشار اخبار تکمیلی به بن‌بست رسید و نرخ هر برگ اسکناس آزاد دلار نتوانست از مرز 26 هزار و 350 تومان فرا‌تر رود. در حوالی ظهر دیروز روند افزایشی مذکور که با شکست مواجه شده بود آرام آرام شکل عکس به خود گرفت و قیمت شاخص بازار ارز مجددا در سراشیبی کاهشی قرار گرفت. کاهش قیمت صورت گرفته در نرخ دلار در دو مرحله رخ داد. مرحله اول تا حوالی ساعت 2 بعد‌از‌ظهر دیروز بود که دلار توانست به سطح قیمتی 26 هزار و 200 تومان برسد. مرحله دوم تا اواخر ساعات کاری روز گذشته رخ داد که در این مرحله اسکناس آمریکایی مجددا به مرز دو کانال 25 و 26 هزار تومانی رسید.

در نهایت قیمت دلار در پایان روز شنبه با 200 تومان افزایش قیمت نسبت به نرخ روز پنج‌شنبه به سطح قیمتی 26 هزار تومان رسید.

اخبار تکمیلی اثر گذار بر جلوگیری از افزایش قیمت دلار در روز گذشته شامل سخنان مقامات اروپایی و ایرانی بود که در این سخنان اشاره شده است که توقف ایجاد شده در روند نشست‌های هسته‌ای وین استراتژیک بوده و در راستای حصول توافق صورت گرفته است. در نتیجه احتمالات ایجاد شده از عدم حصول توافق هسته‌ای جدید منتفی شده و هیاهوی معامله‌گران افزایشی بی‌نتیجه ماند.

هر قطعه سکه امامی نیز در معاملات دیروز با 165 هزار تومان افزایش قیمت نسبت به نرخ روز پنج‌شنبه به سطح قیمتی 12 میلیون و 410 هزار تومان رسید.