‎رئیس هیات‌مدیره نوین چوب با بیان این مطلب گفت: این شرکت نماینده‌ انحصاری بهترین برندهای حال حاضر صنعت چوب اروپا و آسیای شرقی در ایران است و سعی داریم با واردات به‌روزترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات و تکنولوژی‌ها، صنعت چوب ایران را مدرن کنیم. ‎رامین ناظم‌سلیمی با بیان اینکه صنعت چوب ایران طی٥٠سال گذشته از پیشرفت این صنعت در کشورهای دیگر نظیر ترکیه و ایتالیا فاصله گرفته، اظهار کرد: بازار ما در این مدت تحت‌تاثیر واردات از ترکیه و چین بوده و تولیدات داخلی از رقبا عقب ماندند. این درحالی است که در کنار نیروی متخصص و حرفه‌ای به ماشین‌آلات روز دنیا نیاز است تا بتوانیم از ظرفیت‌های بسیاری که در صنعت چوب کشور وجود دارد بهره‌مند شویم. سلیمی افزود: هدف ما در این نمایشگاه ارائه آخرین تکنولوژی روز صنعت چوب و معرفی آنها به نجاران و تولیدکنندگان است تا در کنار مواد اولیه مناسب بتوانند از دانش روز دنیا در این زمینه استفاده کنند. ‎رئیس هیات‌مدیره نوین چوب با بیان اینکه برای این نمایشگاه ماشین‌آلات صنعت چوب در خاورمیانه نمونه مشابهی سراغ ندارم، افزود: نجارها و فعالان صنعت چوب می‌توانند جای بازدید از نمایشگاه‌های خارجی با مراجعه به این نمایشگاه دائمی از پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات این صنعت که از برترین برندهای اروپایی نظیر ایتالیا و آسیای شرقی نظیر کره‌جنوبی هستند، بازدید کنند.

‎سلیمی گردآوری برندهای برتر ماشین‌آلات صنعت چوب را در این نمایشگاه مورد توجه قرارداد و گفت: این رویداد می‌تواند برای به‌روزرسانی فرآیند دکوراسیون و مبلمان کشور بسیار تاثیرگذار باشد، زیرا وقتی نجارها و تولیدکنندگان مجهز به دستگاه‌های به روز دنیا باشند و از آموزش‌های لازم بهره‌مند شوند، بازدهی بهتری را در صنعت ارائه می‌کنند.

‎وی با اشاره به حجم بسیار اندک صادرات در صنعت چوب ایران اظهار کرد: به‌دلیل تفاوت کیفیتی که بین محصولات تولیدی ایران و کشوری نظیر ترکیه وجود دارد، همسایگان ما نظیر عراق و جمهوری آذربایجان ترجیح می‌دهند محصولات مورد نیاز خود را از ترکیه وارد کنند و ما با وجود پتانسیل‌های بسیار صادرات بسیار اندکی را در صنعت چوب شاهد هستیم.

‎سلیمی با اشاره به اینکه ماشین‌آلات و تجهیزات صنعت چوب بسیار تخصصی هستند، افزود: امیدواریم که با واردات ماشین‌آلات روز دنیا و استفاده از دانش روز دنیا صنعت چوب در ایران روند جدیدی را شاهد باشد. ‎وی با بیان اینکه میزان واردات در صنعت چوب ایران بسیار زیاد است، تاکید کرد: با وجود تعرفه گمرکی بسیار بالا، اما به‌دلیل تفاوت موجود در کیفیت کالا، واردات در بخش مبلمان و دکوراسیون ما بسیار زیاد است اما کم‌کم با ورود ماشین‌آلات مدرن می‌توان به سمت تولید باکیفیت و کم کردن واردات محصولات به کشور گام برداشت.