به گزارش «دنیای اقتصاد» در ابتدای این مراسم که در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد، علی‌اکبر صفی‌پور مدیرعامل بنیاد رودکی و سومبات هاکوپیان، مدیرعامل شرکت هاکوپیان، فرآیند حامی شدن شرکت هاکوپیان از ارکستر سمفونیک را شرح دادند. مدیرعامل بنیاد رودکی با اشاره به حمایت ویژه شرکت هاکوپیان از ارکستر ملی گفت: امیدواریم همکاری بنیاد رودکی و شرکت هاکوپیان موجب رونق فرهنگ، هنر و صنعت ایران شود. وی افزود: در دو سال گذشته فرازونشیب‌های بسیاری را در بنیاد رودکی شاهد بودیم. در این دو سال کارهایی که لازمه مدیریت منسجم فضای هنری و اداره ارکسترها بوده را انجام داده و پیش نیازها را پیش بردیم.

صفی پور با بیان اینکه کار بزرگ نیازمند حمایت است، تصریح کرد: خوشحالم که در سال حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی، ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی از طرف مجموعه‌ای حمایت می‌شود که تولیدکننده داخلی است. حمایت‌های هاکوپیان امکان حضور ارکسترهای ما در جام‌جهانی را فراهم کرده است. مدیرعامل بنیاد رودکی با تاکید بر اینکه حضور ارکستر سمفونیک در جام‌جهانی بدون حمایت‌های شرکت هاکوپیان امکان پذیر نبود، گفت: ارکسترهای ما در سه شهر سن‌پترزبورگ، کازان و مسکو در روزهای جام‌جهانی روی صحنه خواهد رفت و هنر ایرانی را به نمایش خواهند گذاشت. در ادامه سومبات هاکوپیان مدیرعامل شرکت هاکوپیان با اشاره به انگیزه‌های این شرکت بابت حمایت از ارکستر سمفونیک ایران، گفت: ما از ابتدا با اشتیاق وارد این کار شدیم، چرا که مایلیم در این رویداد بزرگ سهم خود را ادا کنیم.

وی افزود: امروزه در جهان این موضوع به اثبات رسیده که هیچ شرکتی نمی‌تواند بدون توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی به حیات خود ادامه دهد. مدیرعامل هاکوپیان گفت: موسیقی در فرهنگ ما جایگاه ویژه‌ای دارد؛ بنابراین یکی از دلایل حمایت ما از ارکستر سمفونیک حفظ پیوند صنعتی، تاریخی و فرهنگی مان است. وی با اشاره به چگونگی طراحی و دوخت لباس‌های اعضای ارکستر سمفوتیک، گفت: در یک جلسه، نوازندگانی که سازهای مختلف می‌نوازند را ملاحظه و حرکتشان را هنگام نواختن بررسی کرده و سپس با بهره‌گیری از دانش طراحان حرفه‌ای هاکوپیان، لباس مناسب برای اجرای نوازندگان را طراحی کردیم. مدیرعامل شرکت هاکوپیان تصریح کرد: در بخش طراحی لباس بانوان، تلاش کردیم اصالت فرهنگ ایرانی و الزامات لازم را رعایت کنیم. هاکوپیان گفت: با زمینه‌هایی که امروز درحال مهیا شدن است، امیدواریم بتوانیم با برندهای خارجی رقابت کنیم.