به گزارش «دنیای اقتصاد»، ابوالفضل کیانی‌بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در نشست خبری که به مناسبت این رویداد علمی برگزار شد، گفت: سازمان مدیریت صنعتی با فلسفه کمک به ظرفیت‌سازی و ارتقای مدیریت در کشور فعالیت می‌کند. علاوه بر این شرکت مذکور عهده‌دار ماموریت بهسازی و کمک به تحول در حوزه‌های مدیریتی کشور است. وی افزود: هدف از برگزاری این کنفرانس ادبیات‌سازی و جریان‌سازی در حوزه مدیریت منابع انسانی و همچنین معرفی تازه‌های مدیریت در حوزه منابع انسانی به شرکت‌کنندگان است.

وی با بیان اینکه منابع انسانی دارایی و سرمایه‌های نامشهود دستگاه‌ها و بازوی حمایتی مدیریت است، افزود: در هر سازمان و بنگاه منابع انسانی نقش کلیدی دارند. صاحب‌نظران معتقدند منابع انسانی شریک راهبردی سازمان‌ها و بنگاه‌ها هستند.  در ادامه نسرین جزنی دبیر علمی چهاردهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی گفت: یکی از ویژگی‌ها یا برتری‌های سازمان مدیریت صنعتی، ایده‌پردازی، عمل‌گرایی و تخصص‌گرایی است.

دبیر علمی چهاردهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی با اشاره به تفاوت‌های این دوره از کنفرانس توسعه منابع انسانی با دوره‌های پیشین تصریح کرد: در این دوره ما برای نخستین بار به «ندای کارکنان» توجه کرده‌ایم. تاکنون تنها مدیران و متخصصان حوزه منابع انسانی در این کنفرانس سخنرانی داشتند، اما اکنون در این دوره برای نخستین‌بار ضمن توجه ویژه به صحبت‌ها و ایده‌های کارکنان، اقدام به راه‌اندازی چهار کمیته علمی، دو شورای سیاست‌گذاری و دریافت بیش از ۲۰۰ مقاله علمی کردیم که امیدواریم از این میزان بتوانیم حدود ۵۰ مقاله را در این فرصت دو روزه ارائه کنیم.

جزنی ادامه داد: مدیریت منابع انسانی و حرفه‌ای‌گرایی، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین محورهای این کنفرانس است که چهار موضوع در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. این چهار موضوع عبارتند از: نقش مدیریت منابع انسانی در فرهنگ‌سازی و حمایت از تولید ملی باکیفیت، نقش مدیریت منابع انسانی در نهادینه کردن اخلاق حرفه‌ای و مسوولیت اجتماعی شرکت، نقش مدیریت منابع انسانی در مدیریت باور و اعتماد در سازمان و راهکارهای ارتقای برند و حرفه‌ای‌گرایی مدیریت منابع انسانی.