در این کتاب طیف گسترده‌ای از آمارها و شاخص‌های مربوط به تحلیل‌های تجارت بین‌الملل، سرمایه‌گذاری، حمل‌ونقل دریایی و توسعه ارائه شده است. به توصیه این سازمان، در راستای یکپارچگی کشورها با اقتصاد جهانی و بهبود استاندارد زندگی شهروندان، اطلاعات آماری قابل‌اتکا در شکل‌دهی سیاست‌های مناسب حیاتی هستند. براساس این گزارش، تجارت کالای جهان پس از دو سال روند کاهشی، در سال ۲۰۱۷ به رشد قدرتمند خود بازگشت.

در این سال مجموع حجم صادرات کالای جهان به ۷/ ۱۷ هزار میلیارد (تریلیون) دلار رسید (افزایش ۱۰ درصدی نسبت به ۲۰۱۶)، حجمی که پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۱۸ به رکورد جدید ۶/ ۱۹ هزار میلیارد دلار برسد. از جمله کشورهایی که در این زمینه بهترین عملکرد  را در ۲۰۱۷ به ثبت رساندند می‌توان به کره‌جنوبی با رشد صادرات ۸/ ۱۵ درصدی و هلند با رشد ۱/ ۱۴ درصدی اشاره کرد. به‌علاوه چین، آمریکا، آلمان و ژاپن بزرگ‌ترین صادرکنندگان ۲۰۱۷ بودند که همگی رشد صادرات ۶ تا ۹ درصدی را تجربه کردند.

در این گزارش، آمارهای ۲۰۱۷ تجارت ایران نیز به چشم می‌خورد. بر این اساس، اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۷ صادرات کالای ۹۱ میلیارد دلاری، واردات کالای ۴۹ میلیارد دلاری، صادرات خدمات ۱/ ۱۰ میلیارد دلاری و واردات خدمات ۷/ ۱۶ میلیارد دلاری داشت. در این سال همچنین جریان ورود سرمایه به کشور بیش از ۵ میلیارد دلار بود.